قبل از توسعه منابع دیجیتالی ، چاپ کارت ویزیت (Business Card) عملاً تنها راه اشتراک اطلاعات کسب و کار با شخص دیگری بودند. امروزه ، منابع دیجیتالی بی شماری برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات کسب و کار و ارتباط با افراد و شرکت ها وجود دارد. ظهور تلفن های هوشمند باعث شد اشتراک اطلاعات بلافاصله در لحظه انجام بگیرد.
نظرات شما برای ما ارزشمند می باشد!
شما عزیزان می توانید با لمس دکمه زیر و ارسال دیدگاه یا سوالات خود در انتهای همین مقاله مستقیما با کارشناسان مجموعه چاپ طرح اندیش یا سایر کاربران ما گفتمان آنلاین داشته باشید.
هیچ بحثی وجود ندارد که سازماندهی و ارتباط با استفاده از ابزارهای دیجیتالی مانند سیستم های مدیریت محتوا ، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی ، سیستم عامل های بازاریابی از طریق ایمیل و رسانه های اجتماعی راحت تر باشد. از آنجا که این منابع دیجیتالی در حال تبدیل شدن به یک استاندارد صنعتی در دنیای تجارت هستند ، این سوال را به وجود می آورد:
آیا کارت های ویزیت همچنان کارایی خود را دارند؟
چاپ کارت ویزیت و فواید آن
در حالی که پلتفرم های رسانه دیجیتال ، شبکه سازی را بسیار آسان کرده اند ، کارت ویزیت خوش ساخت می تواند ابزاری قدرتمند در بازاریابی و شبکه سازی شخصی با اشخاص دیگر باشد. کارت های ویزیت هنوز سریعترین و دقیق ترین روش برای تبادل اطلاعات هستند و تعامل فیزیکی ، در هنگام مبادله آنها با اشخاص دیگر، ارزش قابل توجهی دارد.
پیشرفت های گسترده در فناوری و تجهیزات چاپ منجر به ایجاد طیف گسترده ای از عناصر طراحی شده است. زیبایی کارت ویزیت می تواند بدون هیچ حرفی در ارسال پیام برند شما نقش قابل توجهی داشته باشد. در این مقاله ، ما بررسی خواهیم کرد که کارت ویزیت چیست و چرا هنوز از اهمیت بالایی برخوردار هستند؟
کارت ویزیت چیست؟
چاپ کارت ویزیت روشی فوری برای برقراری ارتباط با برند تجاری شما است و این فرصت را برای به اشتراک گذاشتن سریع پیام برند شما ایجاد می کند. استفاده از عناصر طراحی منحصر به فرد و تکنیک های چاپ پیشرفته توجه را به خود جلب می کند و گیرندگان را مجذوب کارت شما می کند.
کارت ویزیت اولین برداشت از کسب و کار شما است و به عنوان یک استاندارد در پلتفرم های تجاری باقی مانده است. تبادل کارت ویزیت هنوز قدرتمندتر و حرفه ای تر از تبادل اطلاعات از طریق تلفن های هوشمند است.
ایمیل ها می توانند در هرزنامه (Spam) گم شوند ، فراموش شوند یا ناخواسته حذف شوند. اما کارت های ویزیت ها ماندگار و قابل لمس هستند. در کیف ، جیب یا کیف پول نگهداری میشوند. کارت های بازرگانی سریعترین و کارآمدترین روش برای تبادل اطلاعات باقی می مانند و تقریباً در هر محیط کاری قابل قبول هستند و ظاهر غیرحرفه ای برند شما را از بین می برند.
مزیت استفاده از کارت ویزیت
همانطور که میدانید کارتهای ویزیت امروزه استفاده گستردهای از آن میشود و مزیتهای آن غیر قابل انکار است زیرا یکی از ابزارهای تبلیغاتی بسیار ارزان میباشد که امروزه تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچک برای تبلیغ کار خود و ارتباط راحت با مشتریان از کارتهای ویزیت استفاده میکند. اما به طور کلی اگر بخواهیم درباره مزیت های استفاده از کارت های ویزیت صحبت کنیم بهتر است بدانید که استفاده از کارتهای ویزیت چند مزیت مهم دارد.
- اولین مزیت بزرگ کارتهای ویزیت این است که قیمت خیلی مناسب و ارزانی دارند و به راحتی میتوانید با کمترین هزینه کسب و کار خود را با کارت های ویزیت تبلیغ کنید.
- دومین مزیت استفاده از کارتهای ویزیت این است که مخاطب همیشه آن را به همراه خود دارد و در صورت لزوم میتواند در کوتاهترین زمان ممکن با مجموعه و کسب و کار شما ارتباط برقرار کند و آن را از یاد نمیبرد.
- همچنین یکی دیگر از مزیتهای کارت های ویزیت این است که دارای انواع و مدلهای مختلف میباشد که میتوانید با توجه به کسب و کار خود سفارش چاپ کارت ویزیت را بدهید تا یک کارت ویزیت مخصوص به برند خود را چاپ کنید.
دسته بندی انواع کارت ویزیت
کارت ویزیت دورگرد (فانتزی)
اندازه های متفاوتی در چاپ کارت ویزیت های دورگرد وجود دارد که معمولا در بین آنها سایز 9 (طول) در6 (عرض) بیشترین میزان استفاده را دارد. اما خروجی این اندازه بعد از برش 8٫5cm در 5٫5cm به شما تحویل داده میشود. این سایز دقیقا هم اندازه ی کارت های مترو و عابر بانک و از پرکاربردترین اندازه های کارت ویزیت در ایران است. برای برش در این نوع کارت ویزیت ، از قالب دور گرد و خدمات دایکات استفاده میشود.
کارت ویزیت دورتیز(معمولی)
این مدل کارت ویزیت از متداول ترین نوع کارت ویزیت در کشورمان است. کارت ویزیت دور تیز یا معمولی تفاوت هایی با کارت ویزیت های دورگرد یا فانتزی دارد که می توان به اختلاف سایز آنها اشاره کرد. اندازه رایج در کارت ویزیت های معمولی 8.5 در 4.8 است اما این اندازه در کارت ویزیت های فانتزی فرق میکند. در کارت ویزیت فانتزی معمولا از اندازه 8.5 در 5.5 استفاده می شود که کمی نسبت به کارت ویزیت های دورتیز بزرگتر هستند.
همچنین در چاپ کارت ویزیت های دورتیز از برش ساده استفاده میشود و خدمات دایکات صورت نمی گیرد اما در کارت ویزیت های فانتزی اینطور نیست.
کارت ویزیت قالبدار
برش قالب دار در خدمات چاپ کارت ویزیت بسیار محبوب شده است. اکنون طراحان گرافیک در حال شکستن قالب های قدیمی طراحی و ساخت کارت های ویزیت شده و به روش های جدید روی آورده اند. از طریق برش قالب ، کارت با توجه به نیاز مشتری به شکل غیر متعارف و منحصر به فرد ، به اشکال مختلف بریده می شود.
برش با لیزر یکی دیگر از مراحل چاپ است که در آن برش کارت از طریق لیزر میباشد. این یکی از روش متداول برای ساخت کارت های ویزیت قالبدار با توجه به سلیقه مشتریان است.
کارت ویزیت مربع
چاپ کارت ویزیت های مربعی جذابیت منحصر به فردی را در دنیای تجارت به ارمغان می آورد و گزینه ای ایده آل برای برجسته شدن در انبوه کارت های تجاری معمولی است. شما می توانید اولین برخورد مناسبی را ایجاد کنید و مطمئن باشید که مشتری شما مدتها پس از رفتن شما نیز به کارت شما نگاه کند.
چرا طرح اندیش؟ با سفارش محصولات چاپی خود از مجموعه چاپ طرح اندیش، چه مزایایی را کسب می کنید؟
با طراحی متقارن کاملاً متمایز و زیبا از هر زاویه ، از حالت سنتی به مد روز بروید. کارت ویزیت های مربع شکل طرح اندیش با استفاده از رنگ های با کیفیت و ظاهری فوق العاده ، حتی بیشتر نسبت به کارت ویزیت های معمولی به چشم می آیند. کارت های مربعی در سایز 6 در6 تولید و ارائه می شوند.
با طرح مدرن و خاص، کارت های ویزیت مربع توجه بیشتری را به خود جلب می کنند ، و این باعث می شود برای شروع مکالمه عالی باشند. به ندرت اتفاق می افتد که افراد کارت ویزیت مربعی دریافت کنند و نگاه خوبی به آن نداشته باشند.
انواع اجناس کارت های ویزیت
کارت ویزیت برجسته
از طریق روش برجسته سازی ، فشار به طور خاص به کارت ویزیت وارد می شود ، در این فرآیند از فویل یا جوهر استفاده نمیشود. این روشی برای ایجاد بافت متراکم در کارت است. در این روش طرح از روی کلیشه ، نقشه برداری میشود. از طرف دیگر ، در روند ایجاد فرورفتگی، همه چیز برای ایجاد نقش برجسته معکوس می شود ، همان اثر را می دهد اما کاغذ در واقع به جای برآمدگی فشار داده می شود. جلوه های بصری سه بعدی ایجاد می کند. این جلوه های برجسته سازی و برش زدن را می توان هم روی لوگو و یای حروف اعمال کرد.
کارت ویزیت طلاکوب
طلاکوب شکل دیگری از چاپ است که بافتی براق و زیبا به کارت می دهد. یک فویل رنگی با قالب گرم شده (کلیشه) به داخل کاغذ کارت فشار داده می شود تا کارت چشمگیر و ظریف به نظر برسد. معمولاً آرم و تایپوگرافی با این روش چاپ مزین میگردند.
کارت ویزیت یووی موضعی (Spot UV)
UV موضعی شامل یک پوشش شفاف و براق است که برای ایجاد کنتراست چشم نواز در مناطق خاصی از آثار هنری اعمال می شود و آن را به گزینه ای لوکس برای کارت ویزیت تبدیل می کند.
اگرچه می توان آن را در کل کارت اعمال کرد ، اما این روش برای انتخاب یک عنصر خاص از طراحی است تا با سایر اجزای طراحی یک کنتراست عالی ایجاد کند تا اثری طولانی مدت داشته باشد.
کارت ویزیت لمینت
کارت ویزیت های لمینت از لحاظ نوع پرس شدن به دو حالت سرد و گرم تقسیم می شود. لمینت گرم معمولا بر روی متریال های کاغذی انجام می شود و به صورت دو لایه زیر و روی کاغذ را می پوشاند و با دستگاه لمینیتور و با حرارت بالای 100 درجه و فشار غلطک بر روی کاغذ فیکس می شود. متریالی که در لمینت گرم استفاده می شود مانند یک پلاستیک سخت می شود که در برابر رطوبت و خراشیدگی مقاوم است. همچنین در چاپ کارت ویزیت لمینت مات و براق از لمینت گرم استفاده میشود.
در لمینت سرد می توان به کارت ویزیت های لمینت برجسته ، لمینت برجسته طلاکوب و… اشاره کرد. در این روش دولایه مقوای ایندربرد 300 گرم توسط چسب روی هم لمینت میشوند.
کارت ویزیت سلفون
سلفون همانند لمینت یک نوع روکش است که باعث مقاومت و زیبایی کارت ویزیت میشود و انواع مختلفی از جمله سلفون مات، سلفون براق و همچنین مخملی وجود دارد. سلفون مخملی از جمله کارت هایی است که با دست کشیدن روی آن حس نرمی خاصی به شما منتقل میشود و حس خوشایندی دارد.
سلفون براق روکشی است که با بازتاب نور باعث درخشندگی کارت ویزیت میشود و جلوه ای زیبا به کارت ویزیت میدهد. اما سلفون مات کاملا بر عکس سلفون براق بوده و با دفع نور جلوه ای کلاسیک به کارت ویزیت میدهد.
کارت ویزیت گلاسه: ویژگیها، کاربردها
کارت ویزیت گلاسه یکی از انواع کارتهای ویزیت است که به دلیل عدم پوشش روکش (لمینیت یا سلفون)، سطحی صاف و مات دارد. این ویژگی باعث میشود تا بتوان به راحتی بر روی آن نوشت و اطلاعات مورد نظر را به صورت دستی اضافه کرد.
کاربردهای کارت ویزیت گلاسه:
- نوشتن یادداشتهای دستی: در مواردی که نیاز به یادداشتبرداری مستقیم بر روی کارت ویزیت باشد، مانند ثبت کدهای تخفیف یا اطلاعات تماس اضافی، کارت ویزیت گلاسه انتخاب مناسبی است.
- استفاده در نمایشگاهها و رویدادها: در نمایشگاهها و رویدادهایی که تبادل اطلاعات به صورت مستقیم و با نوشتن بر روی کارت انجام میشود، کارت ویزیت گلاسه کاربرد دارد.
- برای مشاغلی که نیاز به تعامل بیشتر دارند: در مشاغلی که نیاز به برقراری ارتباط شخصیتر و یادداشتبرداری بیشتر دارند، کارت ویزیت گلاسه میتواند مفید باشد.
نگران دریافت محصولات چاپی خود هستید؟
خدمات مجموعه طرح اندیش فقط محدود به تهران نیست، در هر کجای ایران که هستید با خیال راحت سفارش خود را برای ما ثبت کنید تا در فرصتی کوتاه آن را درب منزل تحویل بگیرید.
کارت ویزیت PVC
PVC مخفف پلی وینیل کلراید (Polyvinyl chloride) است . یک ماده پلاستیکی ارزان قیمت که معمولا برای کارت های ویزیت و کارت شناسایی مورد استفاده قرار میگیرد. این نوع کارت ویزیت در میکرون های 300 ، 500 و 760 ارائه می شود.
یکی از معایب کارت های پی وی سی این است که آنها در مقابل حرارت به خوبی مقاومت نمی کنند و اگر تحت فشار زیادی باشند تاب دار یا پاره می شوند و همچنین ممکن است ترک بخورند. از مزایای آن می تواند به مقرون به صرفه بودن و خاص بودن آنها نسبت به دیگر انواع کارت ویزیت نام برد.
کارت ویزیت کتان
همانطور که از اسم این نوع کارت ویزیت پیداست، بر روی مقوای ۳۰۰ گرم کتان چاپ میشود. در بین انواع کاغذهای کتان، کتان آلمان استحکام، ضخامت و همچنین شفافیت بیشتری نسبت به سایرین دارد. کارت کتان آلمان دارای بافتی راهراه یا شطرنجی (بسته به نوع کاغذ) میباشد. نکتهی مهم برای استفاده از خدمات چاپ کارت ویزیت کتان این است که طرح موردنظر ، ساده و با زمینه سفید باشد چرا که تمام زیبایی کارتهای کتان به ساده بودن آن است و به دلیل بافتی که دارد نمیتوان در آن از رنگهای پرحجم استفاده کرد.
یکی دیگر از پر استفاده ترین کارت ویزیت های کتان ، کتان پلاستیک است. این جنس دارای حالتی تقریباً پلاستیکی (البته پلاستیک نیست و کاملاً کاغذی است) و تاروپود به هم پیوسته میباشد که باعث میشود رنگهای تمپلات بسیار باکیفیت بر روی کاغذ چاپ شوند. در کارت ویزیت کتان امکان نوشتن با خودکار نیز وجود دارد.
تاریخچه کارت های ویزیت و بازرگانی
اولین رد پا های کارت های کسب و کار ، در قرن پانزدهم در چین به عنوان نماد وضعیت مورد استفاده قرار گرفت. اشراف از کارتهای تجاری به عنوان بروشوري براي معرفي خود و اطلاع از ورود آنها استفاده مي کردند. با رعایت آداب و معاشرت دقیق اجتماعی ، یک کارت ساده و خوش سلیقه امکان دسترسی به بسیاری از مراکز نخبه چین را فراهم می کرد.
در اواخر قرن شانزدهم ، روشی مشابه در انگلستان و فرانسه با نام کارتهای حامل ظاهر شد. با این حال ، کارت های تجاری فقط برای روابط شخصی به کار گرفته می شدند ، کارت های حامل به عنوان یک سند حقوقی عمل می کردند و تجارت ، امور مالی و سایر تعهدات تجاری را با یکدیگر در میان می گذاشتند.
در اواسط قرن هفدهم ، کارتهای بازرگانی مورد استفاده در امور شخصی در بین نخبگان اروپا برای همه موارد از تجارت تا روابط شخصی محبوبیت پیدا کردند ، با این حال ، اروپایی ها از طرح های ساده چینی خودداری کردند. کارت های ویزیت اروپایی ها اغلب حک شده ، نقش برجسته و با عناصر طلا تزیین شده اند تا اعتبار فرستنده را نمایش دهند ، سپس با هدف بازدید فرستنده به صورت دستی نوشته می شدند.
از آنجا که آدرس های خیابان در قرن هفدهم غیر معمول بود ، بسیاری از کارت های حامل و بازدید کننده به مکان نامناسبی ارسال می شدند. برای حل این مسئله ، صنعتگران شروع به تولید کارت های بازرگانی کردند. کارت های تجاری ، مشابه کارت های ویزیت مدرن ، اطلاعاتی برای دسترسی به مشاغل مختلف بر روی آنها چاپ میشد. این کارت ها گاهی اوقات شامل تبلیغات ، نقاشی مغازه یا تابلو ، و یک نقشه از محل صاحب کارت می شد.
با پیشرفت فناوری ، کارت های تجاری از طرح های دست نویس به چاپ طرح های رنگی دقیق تبدیل شدند.
آداب و رسوم کارت ویزیت
هنگامی که یک کارت تجاری با یک طراحی خوب دارید که نمایانگر شما و برند شماست ، اکنون فقط باید بدانید که چگونه کارت های ویزیت را در تجارت خود استفاده کنید. در اینجا 9 قانون آداب و رسوم این نوع کارت ها را برای شما فراهم کرده ایم:
- کارت ویزیت خود را همیشه همراه داشته باشید. شما هرگز نمی دانید چه زمانی می خواهید ارتباط جدید برقرار کنید و فقط یک فرصت برای ایجاد اولین برخورد دارید.
- اطلاعات تماس خود را به روز نگه دارید.
- با کارت خود رفتار خوبی داشته باشید. کارتهای خود را در یک کیف قرار دهید تا هنگام ارائه آنها همیشه بکر و دست نخورده باشد. کارت ویزیت مچاله شده در اولین برخورد تصویر بدی را ایجاد می کند.
- کارت ویزیت خود را به طور تصادفی ارائه نکنید. آن را برای افرادی که با آنها مکالمه کاری دارید ذخیره کنید. این به شما اطمینان می دهد که کارت شما دور انداخته نمی شود و مختص افرادی است که در واقع می خواهید آنها شما را پیگیری کنند.
- فقط در صورت لزوم کارت ویزیت خود را تحویل دهید (هیچ کس نمی خواهد در موارد عروسی یا مراسم خاکسپاری در مورد تجارت شما چیزی بشنود).
- کارت ویزیت خود را با دست راست خود بدهید و دریافت کنید. کارت را رو به سمت جلو تحویل دهید تا گیرنده بتواند کارت را بدون برگرداندن ، بخواند.
- کارت سایرین را مستقیم در جیب خود قرار ندهید. برای احترام گذاشتن ، لحظه ای وقت بگذارید و کارت ویزیت آنها نگاهی بیاندازید. اگرچه امری به نظر کوچک می رسد ، اما این نشان می دهد که شما ارزش زمان و تلاشی را که برای برقراری ارتباط و ملاقات با شما انجام داده را میدانید.
- در مورد هر کارتی که دریافت می کنید نظر دهید. صرف نظر از اینکه در مورد لوگو نظر دهید یا از اینکه معنای نام تجاری را بپرسید ، لحظه ای صرف نظر از کارت برای کار آنها ارزش قائل شوید این نشان می دهد که شما علاقه مند به ایجاد یک رابطه هستید.
- قبل از نوشتن روی کارت شخص دیگری اجازه بگیرید. و اگر این کار را انجام دادید ، مطمئن شوید که یادداشت مربوط به مکالمه است و نه یادآوری برای پیروی از احتمال فروش. این یادداشت ها شامل نحوه دیدار شما ، ایجاد همپوشانی یا علاقه مشترک است. در حالت ایده آل ، شما می خواهید این یادداشت ها به شما کمک کند.
چرا باید از کارت ویزیت ها استفاده کنیم؟
دلایل زیادی وجود دارد که چرا کارت های ویزیت هنوز یکی از ابزارهای مهم بازاریابی است. کارت ویزیت شما اولین برداشت بسیاری از مشتریان از برند شما ، تجارت شما و خود شما خواهد بود. چاپ کارت ویزیت ابزار بازاریابی فوق العاده موثری هستند. کارت ویزیت خوب به ندرت دور انداخته می شود و این بدان معناست که هنوز هفته ها یا ماه ها پس از دریافت ، برای شما کار می کند. کارت ویزیت بسیار شخصی تر از ایمیل یا بازاریابی آنلاین است.
مصاحبه و تبادل کارت های بازرگانی تأثیر بسیار بیشتری از هر نامه نگاری آنلاین ایجاد می کند و برای ایجاد روابط تجاری پایدار بسیار مناسب است. کارت های ویزیت نشان می دهد که شما در زمینه تجارت خود حرفه ای و جدی هستید. کارت های ویزیت خوب به دیگران نشان داده می شود و بین مخاطبین و همکاران به اشتراک گذاشته می شود.
کارت بیزینس هوشمندانه ، خلاقانه ، کاملاً زیبا و چاپی حرفه ای راهی عالی برای معرفی افراد است. آن ها ارزش زیادی برای بازاریابی پول دارند و در مقایسه با سایر اشکال یا بازاریابی با هزینه کمی موثر و آسان تولید می شوند.
چه چیزی کارت ویزیت را موثر می کند؟
کارت های ویزیت همه کاره هستند و می توانند در هر مکانی استفاده شوند. هرجا می روید آنها را با خود حمل کنید. شما از اینکه چند فرصت برای ارائه کارت در رویدادهای اجتماعی و تجاری مانند نمایشگاه های تجاری ، کنفرانس ها ، جلسات و رویدادهای شبکه ای کسب خواهید کرد ، متعجب خواهید شد.
کارت های بیزینس بسیار کوچک هستند بنابراین همیشه آنها را در جیب خود نگهداری کنید و آنها را برای مراجعه بعدی نگه دارید. در مورد نحوه استفاده از کارت های بازرگانی هیچ قانونی وجود ندارد. تا جایی که می توانید مبتکر باشید. این نوع کارت ها راهی عالی برای به خاطر سپردن برند شماست.
چه اطلاعاتی باید در کارت ویزیت وجود داشته باشد؟
چاپ کارت ویزیت خوب فقط ابزاری برای دادن اطلاعات شما به سایرین نیست بلکه فرصتی برای ارتباط با یک چشم انداز جدید در سطح شخصی است. به همین دلیل ، هیچگاه یک کارت خوب با هیچ یک از ابزارهای شبکه دیجیتال که در اختیار داریم جایگزین نخواهند شد ، زیرا ابزارهای دیجیتال فاقد عامل انسانی این معادله هستند.
در اینجا چند نکته در مورد چاپ کارت ویزیت آورده شده است که می توانید از آنها برای تبدیل کارتهای کسب و کار خود از یک تکه کاغذ که مردم به محض رسیدن به خانه آن در سطل آشغال می اندازند ، به یک عامل اتصال قدرتمند تبدیل کنید که چشم انداز تجارت شما را مانند سوزن به یک آهنربا ترسیم می کند، تبدیل کنید.
لوگو | شعار تجاری |
نام و عنوان شغلی | اطلاعات تماس |
دسترسی شبکه های اجتماعی | فضای سفید |
1. لوگو و شعار برند
قبل از اینکه حتی به این فکر کنید که چه اطلاعاتی در کارت بیزینس شما وجود دارد ، باید مطمئن شوید که لوگو و شعار تجاری خود را وارد کرده اید. کارت ویزیت شما به عنوان یک برند تجاری ، باید هویت کسب و کار شما را (از طریق شکل ها ، رنگ ها و کلماتی که در آن قرار دارد) به افراد منتقل کند.
هر کسی که کارت بیزینس شما را بین انگشتان خود نگه داشته است باید بتواند مارک تجاری شما را شناسایی کند و فوراً هر کجا که آن را در آینده ببیند ، تشخیص دهد ، چه در وب سایت ، در نمونه کارها ، در خبرنامه و… .
2. نام و عنوان شغلی شما
بدیهی است که یکی از مهمترین نقشهای کارت ویزیت شما به تصویر کشیدن نام و عنوان شغلی شما خواهد بود. این مقدمه ای برای شماست ، بنابراین از آن به همان روشی که خودتان را معرفی می کنید استفاده کنید. اگر نام شما در شناسنامه و در محیط زندگی متفاوت است ، همان نامی را بنویسید که اطرافیان ، شمارا صدا میکنند و شما به آن عادت دارید. این از اجبار به اصلاح ناخوشایند شخص در آینده جلوگیری می کند.
در مورد عنوان شغلی خود نیز اطمینان حاصل کنید که این عنوان دقیقاً نشان دهنده کاری است که انجام می دهید. به عنوان مثال ، به عنوان یک طراح گرافیک مستقل ، ممکن است تعدادی از کار ها را در زمینه طراحی انجام دهید بنابراین عنوان دقیق شغلی خود را درون کارت ویزیت خود قرار دهید.
3. اطلاعات تماس شما
نیت شما از ارائه کارت این است که با شما تماس بگیرند. بنابراین ، این کار را برای آنها آسان کنید. شماره تلفن مستقیم و آدرس ایمیل خود را وارد کنید. از عددی استفاده کنید که راحت تر بتوانید به آن برسید. اگر دفتر کار هستید خط مستقیم خود را بیان کنید. شغل شما نیازی به دفتر کاری ندارد؟ شماره موبایل شما ممکن است مناسب تر باشد.
URL وب سایت خود را بسیار کوتاه و با فونت ساده بنویسید. هیچ کس به خانه نخواهد رفت تا یک آدرس وب 3 خطی را تایپ کند. این کار را ساده و جذاب انجام دهید تا شانس بیشتری برای وسوسه کردن افراد برای پیگیری آن ایجاد کنید.
4. رسانه های اجتماعی
اگر از رسانه های اجتماعی برای تبلیغ کار خود استفاده می کنید ، لینک یا QR را در کارت ویزیت خود قرار دهید. اگر اکانت شبکه اجتماعی را دارید اما از آن استفاده نمی کنید ، آن را در کارت خود قرار ندهید. در مورد لیست های رسانه های اجتماعی خود استراتژیک باشید و فقط چند کانال را لیست کنید که در آن چشم انداز می تواند نتیجه خوبی از کار شما را بدست آورد.
5. فضای سفید
فضای سفید حتما نباید رنگ “سفید” باشد. این فقط بدان معنی است که باید فضای خالی بر روی کارت شما وجود داشته باشد تا اطلاعات (و چشم انداز شما در نگاه به آن) به راحتی نفس بکشد.
چند بار شده که کارت ویزیت را تحویل گرفته اید که کاملاً با اطلاعات پر است و با نگاه کردن به آن حالت تهوع ایجاد می کند؟ به یاد داشته باشید ، نکته کارت های بیزینس غرق شدن در چشم انداز نیست بلکه دعوت از آنها برای ارتباط با شما است. و قطعا بی نظمی هیچ کس را جذب نمی کند.
چگونه یک کارت ویزیت طراحی کنیم؟
1. شکل خود را انتخاب کنید
اگر قبلاً کارت ویزیت مستطیل شکل سنتی را انتخاب کرده اید ، می توانید از مرحله دوم عبور کنید. اگر می خواهید در مورد تمام گزینه های خود ، حتی راهبردهای خارج از چارچوب ، اطلاعات کسب کنید ، به خواندن ادامه دهید. همانطور که تکنیک های چاپ پیشرفته تر و مقرون به صرفه تر می شوند ، افراد حرفه ای فضای بیشتری برای کشف اشکال جایگزین دارند. روش چاپ کارت ویزیت قالبدار به شما امکان می دهد هر شکلی را که می خواهید برش دهید و همچنان به صورت عمده چاپ کنید.
استفاده یا عدم استفاده از اشکال خلاق به تصویری که می خواهید منتقل کنید بستگی دارد. شکل های خاص باعث می شود که کارت بیزینس برای شما بیشتر سرگرم کننده به نظر برسد و به شما کمک می کند تا تأثیرگذار باشید ، اما می تواند بر صنایع رسمی تر تأثیر نامطلوبی بگذارد. همچنین بایستی تدارکات ، مانند چگونگی قرار گرفتن کارت در کیف پول را در ذهن داشته باشید.
2. برند و سایر گرافیک های خود را اضافه کنید
اکنون ما شروع به ترسیم عناصر بصری طراحی کارت ویزیت شما می کنیم ،
اول از همه برند
لوگو و نام برند شما باید در بیزینس کارت شما بیشترین اهمیت را داشته باشد ، اگرچه شکوفائی های دیگر و گرافیک های ثانویه نیز می توانند گاهی اوقات مفید باشند.
فراموش نکنید که دو طرف در اختیار دارید. یک استراتژی اختصاص دادن یک طرف کارت ویزیت به طور انحصاری به برند است ، در حالی که طرف دیگر اطلاعات تماس فرد را به نمایش می گذارد. با این حال ، داشتن لوگو و برند در هر دو طرف نیز خوب است ، بنابراین اغلب یک لوگو کوچکتر را در یک سمت مشاهده می کنید که دارای اطلاعات تماس است.
اگرچه این فقط یک استراتژی است ، بنابراین در صورت تمایل به آزمایش برند خود بپردازید تا جایی که سلیقه خود را پیدا کنید.
ساده گرایی یا مینیمالیسم
گرچه طراحی مینیمالیسم یک انتخاب محبوب برای چاپ کارت های ویزیت است ، اما اگر این فضای خالی مناسب شما نیست ، می توانید آن را با گرافیک اضافی پر کنید.
گرافیک های اضافی برای نشان دادن هویت برند شما به خوبی کار می کنند. بدون صریح گفتن آن ، می توانید شخصیت خود یا برند خود را از طریق تصاویر ، از جمله رنگ ها برقرار کنید. به عنوان مثال ، اگر می خواهید کسب و کار شما نزدیک به نظر برسد ، یک کارتون زیبا و برخی از رنگ های روشن به این امر کمک میکند.
یکی دیگر از روندهای محبوب بیشتر ، ایجاد علاقه و کنجکاوی است. به طور معمول ، اشکال بصری بی کلام با یک URL در یک طرف قرار می دهند ، و سپس تمام توضیحات لازم (از جمله نام تجاری و یا نام کارمند) را در طرف دیگر قرار میدهند.
3. متن لازم را اضافه کنید
آنچه در واقع کارت ویزیت شما می گوید به خود شما بستگی دارد. ممکن است مشاغل کار در خانه نیازی به آدرس پستی نداشته باشند ، در حالی که مشاغلی که به صورت حضوری مشورت می کنند به آن احتیاج دارند. یا شاید این یک انتخاب استراتژیک باشد ، مانند بکارگیری QR Code. نکته این است که افراد مختلف از متن های مختلف در بیزینس کارت خود بهره مند می شوند.
بنابراین قدم بعدی این است که شما تصمیم بگیرید که چه چیزی روی بیزینس کارت خود قرار دهید. در بالاتر مواردی را که باید درون بیزینس کارت خود قرار دهیم را نام بردیم و هرکدام را توضیح دادیم ، پس می توانید تصمیم بگیرید که کدام یک را انتخاب و حذف کنید.
4. تایپوگرافی خود را انتخاب کنید
وقتی دانستید که می خواهید چه بگویید ، می توانید نوع آن را انتخاب کنید. گرچه تایپوگرافی همیشه مهم است ، مخصوصا مربوط به کارتهای بازرگانی ، زیرا شما باید در فضایی کوچک متن را کاملا خوانا حفظ کنید.
بیایید تایپوگرافی را به سه دسته اصلی تقسیم کنیم
- اندازه
- فونت
- رنگ
اندازه
برای حفظ خوانایی ، می خواهید همه متن شما به چشم بیاید. با این حال ، شما می خواهید مهمترین عناصر شما (مانند نام شما) برجسته شوند ، بنابراین در اندازه های متن متفاوت باشید. فضای خالی را نیز در نظر بگیرید. نمی خواهید کارت خود را بهم بزنید ، بنابراین متن خود را به اندازه کافی کوچک بگذارید تا فضای تنفسی زیادی در اطراف هر عنصر وجود داشته باشد.
فونت
به یاد داشته باشید که یک قلم را انتخاب کنید که نشان دهنده شخصیت تجاری شما باشد. با انتخاب یک فونت مناسب میتوانید هویت برند خود را به رخ رقبا و مشتریان خود بکشید.
رنگ
اینجا جایی است که طرح رنگی لوگو به شما کمک میکند.رنگ متن را متناسب با رنگ پس زمینه کارت خود انتخاب کنید ، که باید هم رنگ لوگو نیز باشد. رنگ های مشابه ممکن است در کنار هم زیبا به نظر برسند اما خواندن آنها دشوار است ، بنابراین برای خوانایی با تضادها آزمایش کنید. قانون طلایی برای تایپوگرافی این است که خوانایی را بیش از هر چیز دیگری در نظر بگیرید. مهم نیست که قلم شما چقدر هنری باشد اگر کسی نتواند آنچه را که میبیند ، بخواند.
5. چاپ کارت ویزیت
اکنون که به مرحله نهایی رسیده اید ، وقت آن است که شروع به بررسی چاپخانه ها کنید. به ویژه از نظر آنچه آنها می توانند ارائه دهند. برخی از چاپخانه ها پیشنهادات و خدمات ویژه ای را ارائه می دهند که می تواند کمک زیادی به ایجاد یک تأثیر ماندگار و تفاوت کند. فقط باید بررسی کنید که آیا هر یک از این “جلوه های ویژه” می تواند به سود استراتژی طراحی کارت ویزیت شما باشد یا خیر.
به عنوان مثال میتوان به طلاکوب یا نقره کوب کردن نوشته بر روی کارت ویزیت اشاره کرد یا uv نقطه ای ،یا می توان قسمت دلخواهی از کارت ویزیت را به عنوان مثال لوگو را از سایر اجزا متمایز و برجسته کرد.
قیمت چاپ کارت ویزیت چقدر است ؟
اگر قصد به تهیه و چاپ کارت ویزیت را گرفتهاید و اگر درباره قیمت چاپ کارت های ویزیت و انواع آن اطلاعات کافی ندارید پیشنهاد میشود همین حالا لیست و جدول قیمت چاپ کارت ویزیت موجود در وب سایت طرح اندیش را مشاهده کنید زیرا تمامی قیمت ها با تمامی جزئیات آن در آن جدول درج شده است.
اما به طور کلی بهتر است بدانید که چند عامل مهم در قیمتگذاری کارت های ویزیت تاثیرگذار هستند که بهتر است با تمامی آنها آشنایی کامل داشته باشید تا بتوانید انتخاب مطمئن تری داشته باشید. اولین عاملی که باعث قیمت گذاری کارتهای ویزیت میشود مربوط به سایز و اندازه درخواستی شما میباشد.
دومین عاملی که باعث قیمتگذاری کارت های ویزیت می شود و جز مهمترین دلایل قیمت کارت ویزیت است مربوط به جنس درخواستی شما می باشد. همانطور که اشاره شد کارت ویزیت دارای جنسهای مختلف میباشد که هر کدام کارایی و مقاومت مختلفی دارند که بسته به نیاز و هزینه خود میتوانید آنها را سفارش دهید.
نتیجه گیری
چاپ کارت ویزیت یک روش ملموس و عملی است که فرد می تواند بعد از آنچه مختصراً در یک جلسه ، یک رویداد شبکه ای یا یک موقعیت اجتماعی معرفی می شود ، شما را به یاد بیاورد. داشتن کارت ویزیت مهم است تا بتوانید پس از آن جلسه اولیه به ایجاد روابط ادامه دهید.
کارتهای ویزیت بطور مداوم مهمترین وثیقه تجاری باقی می مانند ، حتی در صورت پیشرفت دیجیتالی. به عنوان اولین برخورد کاری، کارت ویزیت اولین قدم در معرفی نام تجاری شما در تماس جدید با سایرین است. کارت های ویزیت موارد ملموسی هستند که وزن بیشتری نسبت به ایمیل سریع یا اشتراک مخاطب در تلفن های هوشمند دارند. عناصر مختلف طراحی اطمینان می دهند کارت ویزیت شما جلب توجه می کند و گیرندگان را جذب تجارت شما و تماس با شما میکند.
تعداد کلمات | منبع |
4666 کلمه | 99designs.com |
عالی بود ، میتونم بپرسم بهترین و مرغوبترین کارت ویزیتی که چاپ میکنید چه نوع کارتیه؟
درود بر شما ، در کارت ویزیت های فانتزی عمومی ، کارت هایی مانند لمینت برجسته ، لمینت مات ، لمینت برجسته طلاکوب ، و… میباشند که قیمت ها مقرون به صرفه است .
اما اگر کارت ویزیت خاصی مد نظر دارید میتوانید به طور اختصاصی با تیراژ ، کیفیت ، متریال و… درخواستی از طریق راه های ارتباطی از کارشناسان مشاوره دریافت کرده و سفارش خود را ثبت کنید.
درود بر شما .
جالبه بدونید کشور ما به این صورت است که با تیراژ حداقل 1000عدد کارت ویزیت چاپ میکنند ، اکثر کشور های خارجه 100 عدد 200 عدد و… در این تعداد چاپ و مصرف دارند .
سپاس از نظر شما ، چاپ طرح اندیش در تیراژ حداقل ۱۰۰عدد به بالا هم به مشتریان ارائه میدهد .
ابعاد استاندارد کارت ویزیت چنده؟
دور گرد 8,5×5,5 سانت
دور صاف 4,8×8,5 سانت
تصویر اول در این صفحه چه رنگی است؟ خیلی خاصه
لطفا کد رنگی جلد این صفحه رو بگید
واتساپ پیغام دهید