در چاپ تراکت (Flyer Printing) معمولاً از یک برگ چاپی منفصل و باز استفاده میشود که برای جلب توجه به یک رویداد ، خدمات ، محصول یا ایده مورد استفاده قرار می گیرد. یک بروشور معمولاً حاوی یک پیام بسیار ساده است که می تواند به سرعت منتقل شود. چاپ تراکت معمولاً در یک طرف کاغذ است ، اگر چه قانونی وجود ندارد که می گوید تراکت را نمی توان در هر دو طرف چاپ کرد.
بسته به نحوه استفاده از آنها ، از تراکت ها گاهی اوقات به عنوان جزوه ، درج یا بخشنامه یاد می شود. آنها معمولاً با دست توزیع می شوند هرجایی که مشتری یا افراد ممکن است دور هم جمع شوند یا از آنجا عبور کنند ، مانند نمایشگاه های تجاری یا مکان های معروف دیگر. همچنین ، آگهی ها را می توان به صورت یک قطعه خود پست یا همان “ارسال کننده” جمع و یا بسته بندی کرد. تراکت ها را می توان با هر رنگ جوهر چاپ کرد ، اگرچه چاپ تمام رنگی بیشترین محبوبیت را دارد زیرا هدف از اعلامیه توجه و مطالعه است.
نظرات شما برای ما ارزشمند می باشد!
شما عزیزان می توانید با لمس دکمه زیر و ارسال دیدگاه یا سوالات خود در انتهای همین مقاله مستقیما با کارشناسان مجموعه چاپ طرح اندیش یا سایر کاربران ما گفتمان آنلاین داشته باشید.
تراکت چیست ؟
چاپ تراکت های تبلیغاتی یکی از روش های تبلیغات در مجموعه ها و شرکت ها می باشد که امروزه مورد استقبال بسیاری از شرکت ها قرار گرفته است و معمولا اکثر مشاغل و صنایع برای گسترش کار خود از تبلیغات گوناگونی مانند چاپ تراکت استفاده می کنند.
بهتر است بدانید تراکت ها معمولاً برگه هایی می باشند که در قطعه ها و اندازه های مختلف چاپ میشوند و میتواند به زبان ساده لیستی از اطلاعات مجموعه و شرکت شما را درباره خدمات و یا محصول را به خواننده آن ورق معرفی نماید. از مزیتهای بزرگ تراکت این است که میتوان با استفاده از آن کسب و کارهای بزرگ و یا کوچک را معرفی و تبلیغ کرد و با استفاده از پیامهای تبلیغاتی و طرحهای مختلف میتوان کاربر را مجبور به برقراری ارتباط با مجموعه شما کرد.
عمر تراکت
یک تراکت معمولاً عمر نسبتاً کوتاهی دارد ، مثلاً برای اعلام یک رویداد یک بار مانند افتتاحیه بزرگ یا تبلیغ ویژه استفاده می شود. بنابراین ، کاغذ مورد استفاده برای بروشور لزوماً نباید کاغذ با وزن سنگین باشد. با این وجود ، می توان بروشور را روی کاغذ ضخیم تری چاپ کرد تا در صورت داشتن اطلاعاتی که بارها و بارها به آنها مراجعه می شود ، مثلاً وقتی به عنوان برگ مشخصات محصول یا دستورالعمل استفاده می شود ، از دوام بیشتری برخوردار شود.
سایزهای استاندارد تراکت
تراکتA4 = 21 x 29.7 cm | تراکتB4 = 24 x 34 cm |
تراکت A5 = 14.5 x 20 cm | تراکت B5 = 17 x 24 cm |
عناصر اصلی در تراکت ها
چندین عناصر کلیدی وجود دارد که یک آگهی تجاری که در چاپ تراکت ، صرف نظر از محتوا یا نوع شغلی که آنها تبلیغ خواهند کرد، بایستی رعایت شود.
- عنوان
- محتوا
- طرح
- هدف
عنوان
- دوست دارید مشتریان بعد از خواندن سرتیتر شما یاد چه چیزی بیفتند؟
عنوان ، اولین سر خط شما است. به آنچه بیشتر از همه می خواهید تا مشتریان شما از روی آگهی تبلیغاتی شما درک کنند ، فکر کنید.
چرا طرح اندیش؟ با سفارش محصولات چاپی خود از مجموعه چاپ طرح اندیش، چه مزایایی را کسب می کنید؟
محتوا
مطالب در مورد تبلیغات بسیار مهم است. بهتر است از جملات طولانی یا متن های بزرگ استفاده نکنید. برای اطمینان از جذاب بودن و جالب بودن تراکت خود ، مفاهیم و ایده های خود را به جملات کوتاه و بنیادی کاهش دهید. شما نباید متنی بنویسید که مردم احساس کنند دارند کتاب می خوانند.
طرح
- آیا المان هایی که در طراحی و چاپ تراکت استفاده میکنید باعث ایجاد علاقه میشود یا بیش از حد باعث سر در گم شدن مشتریان می شود؟
طراحی کلی یک تراکت تبلیغاتی از آن جهت مهم است که مکمل نقش ها و پیام هاست و توجه مشتریان بنیادی را به خود جلب می کند. به انواع عکس ها ، گرافیک ها ، آیکون ها ، آرم ها و رنگ هایی که می خواهید استفاده کنید فکر کنید. به دنبال یک تعادل زیبا بین ساده و گیرایی بالا باشید.
نقطه فروش
- وقتی نوبت فروش شما می رسد. چه چیزی توجه مشتریان شما را جلب کرده و علاقه آنها را به وجود میآورد ؟
- چه چیزی را می توانید در چاپ تراکت بگنجانید که منجر به آن شود که مشتری، طوری که که شما می خواهید درگیر کسب و کار شما شود؟
- فراخوان برای اقدام (CTA) ، به خواننده شما جهت مشخصی می دهد ، مانند اینکه به او دستور می دهد نام تجاری شما را در فضای مجازی دنبال کند.
هدف
- تراکت شما چه فایده ای دارد؟
- با تولید و پخش آگهی ها ، می خواهید چه اتفاقی بیفتد؟
به عنوان مثال ، ممکن است بخواهید برای تبلیغ یک رویداد موسیقی که شرکت شما از آن حمایت مالی می کند ، آگهی تبلیغاتی ایجاد کنید. قطعا نیاز است که آگهی هایی تهیه کنید که دارای آدرس ، زمان و لیست تعیین کننده جشنواره باشند.
نکاتی که قبل از طراحی یک تراکت باید به آنها بیاندیشیم
فکر کردن در مورد آنچه که توجه مشتریان شما را به خود جلب می کند ، اولین مرحله برای شروع طراحی یک تراکت است. بسیاری از شرکت در این مرحله اشتباه میکنند و تراکت های تبلیغاتی آنها به سطل آشغال انداخته میشوند. برای اطمینان از اینکه آگهی های تبلیغاتی شما واقعاً تأثیرگذار هستند ، از راهنمای جامع ما در زمینه طراحی آگهی های تبلیغاتی پیروی کنید. ما شما را از استراتژی و مفهوم درست تا چاپ و توزیع خواهیم برد.
هنگام چاپ تراکت ، همه این موارد را در نظر داشته باشید تا با یک طرح آگهی خیره کننده و چشم نواز از تبلیغات خارج شوید که بر مخاطبان شما تأثیر می گذارد. مواردی که باید در نظر داشته باشید شامل موارد زیر میشود.
- هدف کلی شما برای کمپین بازاریابی چیست؟
- مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
- پیام اصلی چیست؟
- فراخوانی برای اقدام یا CTA
- چگونه و از کجا آگهی توزیع می شود؟
هدف کلی شما برای کمپین بازاریابی چیست؟
قبل از اینکه حتی به آگهی تبلیغاتی برسید ، سوال بزرگتر این است
- اکنون در کسب و کار خود به چه چیزی می خواهید برسید؟
- به دنبال چه نتایجی از فعالیت های بازاریابی خود هستید؟
- آیا سعی در آگاهی از برند جدیدی دارید؟
- رونمایی از محصول جدیدی را تبلیغ می کنید؟
- قصد افزایش تعامل را دارید؟
شما باید هدف کلی خود را قبل از تعیین اینکه آیا تراکت ابزار مناسبی برای پشتیبانی از آن هدف است یا خیر ، بررسی کنید.
به دنبال آگاهی از تعرفه سفارشات چاپی هستید؟ پس از لمس دکمه زیر محصول خود را انتخاب کنید تا تعرفه قیمتی آن محصول را مشاهده کنید.
مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
همانند هر کاری که در بازاریابی انجام می دهید ، در وهله اول باید بدانید که با چه کسی صحبت می کنید. این شامل اطلاعات دموگرافیک – سن ، جنس ، موقعیت مکانی و غیره – و همچنین روانشناسی – افکار ، نگرش ها و رفتارها است.
- آیا افرادی را هدف قرار داده اید که هرگز نام شما را نشنیده اند یا سعی در جلب مجدد مشتریان قبلی خود دارید؟
- آیا سعی در جذب مشتری به دور از یک رقیب دارید؟
- چه افرادی هستند که فوراً از آنچه شما ارائه می دهید بهره مند می شود؟
پیام اصلی چیست؟
اکنون که مخاطبان مورد هدف خود را دارید
- پیام اصلی که می خواهید از دیدن آگهی برداشت کنند چیست؟
- می خواهید چه فکر کنند ، چه احساس کنند یا چه کاری را انجام دهند؟
- آنها چه چیزی را باید در مورد برند یا محصول شما به خاطر بسپارند؟
- یکی از مزایا یا خصوصیاتی که می خواهید آنها را با شما همراه کند چیست؟
در انتها ممکن است اطلاعات بیشتری روی بروشور چاپ شده داشته باشید اما باید در مورد آن یک پیام مهم کاملاً دقیق باشید.
خوانندگان با مطالعه آگهی تبلیغاتی چه اقدامی میخواهند انجام دهند؟
شما همچنین باید در مورد کاری که خواننده می خواهد پس از مطالعه بروشور انجام دهد ، بسیار دقت کنید. به عنوان مثال
- آیا آنها نیاز به ثبت نام آنلاین دارند یا در تاریخ مشخصی به فروشگاه می آیند؟
حتی اگر هدف شما آگاهی از برند باشد ، باز هم می خواهید در مورد اقدام خاصی که خواننده می تواند بعد از مطالعه تراکت انجام دهد ، صریح باشید.
مزیت تراکت تبلیغاتی
چاپ کردن و تهیه تراکت تبلیغاتی مزیت بسیار زیادی دارد و اولین مزیت که مهمترین آن هم می باشد این است که چاپ تراکت تبلیغاتی جزو تبلیغاتی می باشد که با هزینه بسیار ناچیز انجام میشود و میتوانید با کمترین هزینه کسب و کار خود را معرفی کنید.
دومین مزیت چاپ تراکت که باعث شده مشتریان زیادی را به سمت خود جذب کند این است که باعث میشود مشتریان شما به طور سریع جذب شوند. اگر تراکتهای تبلیغاتی در مکان و زمان درست بین مشتریان پخش شود باعث میشود که فروش زیادی را شرکت شما تجربه کند که جزو مزیتهای اصلی چاپ تراکت محسوب میشود.
مزیت بعدی چاپ تراکت این است که بازخورد سریع بسیار زیادی دارد و اگر قصد به ارائه تخفیفات ویژه به مشتریان خود را دارید می توانید آن را در چاپ تراکت خود بیان کنید تا مشتریان در صورت نیاز به طور سریع با مجموعه و شرکت شما تماس برقرار کنند و از شرایط دریافت خدمات آگاه شوند.
چگونه و از کجا آگهی توزیع می شود؟
پس از چاپ تراکت، آگهی ها را می توان به صورت حضوری در خیابان توزیع کرد ، روی تابلوهای اعلانات سنجاق کرد یا از طریق پست ارسال کرد. تراکت ها همچنین می توانند به صورت الکترونیکی توزیع شوند. به نحوه توزیع خود فکر کنید و این را برای طراحی آگهی خود در نظر داشته باشید.
به عنوان مثال ، ممکن است لازم باشد یک آگهی تبلیغاتی کوچک که در جایی روی دیوار نصب شده است ، بزرگتر و جسورتر باشد تا توجه مردم را به خود جلب کند ، در حالی که یک آگهی تبلیغاتی که شخصاً به شخصی تحویل داده می شود ، می تواند اطلاعات بیشتری در اندازه فونت کوچکتر داشته باشد.
حال با خواندن مطالب بالا بیشتر به هدف خود در طراحی تراکت ایده آل نزدیک شدید. اکنون در ادامه مطالبی را می خوانید که به طراحی بهتر تراکت شما کمک بزرگی می کند.
نگران دریافت محصولات چاپی خود هستید؟
خدمات مجموعه طرح اندیش فقط محدود به تهران نیست، در هر کجای ایران که هستید با خیال راحت سفارش خود را برای ما ثبت کنید تا در فرصتی کوتاه آن را درب منزل تحویل بگیرید.
چگونه یک تراکت را طراحی کنیم؟
1.پیشنهادهای طراحی را بر خلاف معیارهای خود ارزیابی کنید
با شروع طراحی ، اطمینان حاصل کنید که طرح تراکت شما مخنصر بوده و اینکه در طراحی دقیقاً به دنبال چه چیزی هستید.
- آیا برند تجاری مشخص است؟
- آیا حاوی تمامی اطلاعات مورد نیاز است؟
- آیا سلسله مراتب پیام ها صحیح است؟
پایبندی به این معیارهای به شما کمک می کند تا بدون استفاده از برخی از خلاقیت های هنری، کاری که شما می خواهید انجام دهید ، کامل شود.
2. یک تیتر پررنگ و جلب توجه ایجاد کنید
قبل از چاپ تراکت شما باید انتخاب کنید که نام کسب و کار شما عنوان باشد یا نام رویداد شما . هر موردی را که تصمیم گرفتید، بایستی اطمینان حاصل کنید که دارای حروف بزرگ و پررنگ باشد و می تواند بلافاصله توجه مخاطب شما را به خود جلب کند.
عنوان ، بزرگترین فونت شما در صفحه تراکت است ، و بلافاصله به بینندگان اجازه می دهد تا بدانند مضمون این تبلیغات چیست.
شما می توانید از یک فونت بزرگ ، رنگ های روشن یا چیز دیگری استفاده کنید تا مطمئن شوید عنوان شما اولین چیزی است که مردم می بینند.
3. سلسله مراتب بصری را حتما رعایت گنید
سلسله مراتب بصری یک اصل طراحی است که به شما کمک می کند تا عناصر طراحی خود را به ترتیب اهمیت آنها قرار دهید ، و این موضوع را آشکار می کند که چشم بیننده ابتدا ، دوم ، سوم و غیره را باید چه چیزی را نگاه کند.
شما قبل از اینکه چشمتان به پیام تراکت جذب شود قطعا ابتدا به عنوان تراکت نگاه می کند ، سپس در آخر شماره تماس را می بینید.
4. فضای سفید را ترکیب کنید
ما نمی گوییم شما باید در هر تراکت ایجاد شده حاشیه سفید داشته باشید و بین عناصر طراحی فاصله داشته باشید.
فضای سفید که به آن فضای منفی نیز گفته می شود ، فقط فضای خالی در طراحی شما است و ایده خوبی است که فضای سفید را در اطراف طرح خود بگنجانید تا حاشیه امنی برای طرح شما وجود داشته باشد و همچنین فضای مناسب بین قطعات مختلف عناصر بصری را در طراحی تراکت خود اختصاص دهید.
مطمئن شوید که در طراحی تراکت خود ، عناصر طراحی را روی هم جمع نمی کنید و فضای سفید کافی در اطراف هر المان طراحی خود ایجاد کنید.
5. قلم ها و رنگ ها را عاقلانه انتخاب کنید
اگر یک آگهی آگاهی از نام تجاری ایجاد می کنید ، از این نظر کمی خوش شانس هستید ، زیرا می خواهید تمام گزینه های قلم و رنگ خود را با نام تجاری خود مطابقت دهید.
با این حال ، اگر قصد دارید آگهی تبلیغاتی برای یک رویداد ، تبلیغات فصلی یا موارد مشابه را انجام دهید ، ممکن است بخواهید با همگام سازی فونت و ترکیب رنگ ها کمی خلاقیت بیشتری داشته باشید.
اگرچه یک قانون طلایی برای یادآوری وجود دارد: بیش از 2-3 قلم یا رنگ مختلف در طراحی بروشور خود استفاده نکنید.
مورد بعدی که می خواهید به آن فکر کنید ، انتخاب رنگ شماست. استفاده از رنگهای متنوع بسیار آسان است ، بنابراین باید با دقت انتخاب کنید.
بیشترین سطح کیفی چاپ
تمامی خدمات چاپ طرح اندیش توسط جدیدترین دستگاه های صنعت چاپ و با کیفیت بالا انجام می شود.
روانشناسی رنگ ها
روانشناسی رنگ عامل مهمی است که باید به خاطر بسپارید ، زیرا می خواهید بروشور شما احساسات خاصی را در مخاطبان خود ایجاد کند. دانستن معنی رنگ های مختلف می تواند به شما در ایجاد تاثیری که به دنبال آن هستید کمک کند.
6. از متن های سنگین دوری کنید
یک تراکت مکانی برای نوشته های سنگین نیست. شما می خواهید تا آنجا که لازم است با حداقل کلمات ممکن اطلاعات را ارائه دهید.
قلم ، در اندازه و وزن های مختلفی است و به ایجاد تمایز بین هر یک از اطلاعات کمک می کند. یک نقل قول کوتاه با قلم بزرگ و یک پاراگراف با قلم کوچک نوشته شود تا بعد از چاپ تراکت به جلب نظر مخاطبان کمک کند.
تعداد دیگری از اطلاعات ، مانند زمان ، تاریخ و مکان ، به طور برجسته نمایش داده می شوند، طوری که یافتن آنها برای بینندگان آسان باشد.
- در عکس های زیر چند نمونه از تراکت هایی که موارد بالا در آن رعایت شده را میبینید.
چاپ تراکت و توزیع آن
حال بعد از طراحی تراکت خود به مرحله چاپ تراکت و توزیع آن میرسید. این زمانی است که تراکت شما واقعاً زنده می شود.
1-یک چاپخانه و چاپگر مناسب پیدا کنید
هنگام انتخاب محل چاپ تراکت ، باید قیمت ، کیفیت ، نوع چاپ و زمان را در نظر بگیرید.
چاپ دیجیتال
چاپگرهای دیجیتال معمولاً سرعت بیشتری را در طول زمان ارائه می دهند و برای اجرای کوچکتر با سفارش های تمام رنگ عالی هستند. اگر به دنبال مقادیر بیشتری هستید ، ممکن است کمی گران تر شود.
چاپ افست
چاپ افست معمولاً حداقل به چند صد قطعه سفارش تعلق میگیرید، اما از نظر تعداد و رنگ انعطاف پذیری بالایی دارد (اگر یک چاپ تمام رنگی انجام نمی دهید می توانید قیمت خود را کاهش دهید). ام چاپ افست معمولاً به زمان تنظیم بیشتری نیاز دارد. اگر سفارشی با تیراژ بالا (بیشتر از هزار قطعه) دارید ، به طور قطع بهترین گزینه برای شما چاپ افست میباشد.
2. کیفیت و بافت کاغذ مناسبی را انتخاب کنید
- چه ضخامتی از کاغذ را می خواهید؟
- آیا چیزی به ضخامت کارت بانکی می خواهید یا به کاغذی مانند یک جزوه شل و ول راضی هستید؟
- مات یا براق؟
- آیا لازم است تا شود؟
چند نمونه از چاپخانه بگیرید تا ببینید چه گزینه هایی مناسب شما هستند. باز هم ، بسته به بودجه شما ممکن است لازم باشد در اینجا نیاز شما تغییر کند.
3. در مورد تعداد نسخه تصمیم بگیرید
بدیهی است که با افزایش تعداد کل قیمت چاپ تراکت نیز کاهش می یابد – اما شما نمی خواهید پول بیشتری را برای چاپ نسخه های مورد نیاز خود هدر دهید و همه آنها را در سطل آشغال بریزید. اگر یک رویداد حساس به زمان یا یک پیشنهاد فصلی را دارید که در حال تبلیغ آن هستید ، دیگر نمی توانید از آنها استفاده مجدد کنید ، بنابراین بسته به نیاز خود تصمیم بگیرید.
4- چاپ آزمایشی را در نظر بگیرید
در حالت ایده آل ، قبل از چاپ سفارش کامل ، شاهد چاپ آزمایشی خواهید بود. محتوا روی کاغذ متفاوت از حالت آنلاین است ، بنابراین از این طریق می توانید محصول نهایی را بررسی کنید ، کیفیت تصاویر و رنگ ها را ببینید ، مطمئن شوید که کپی در اندازه واقعی آن خوانا باشد و یک بار دیگر آن را بررسی و یا تصحیح کنید!
چاپ سفارش در 6 ساعت!
طرح اندش امکانی را برای مشتریان خود فراهم ساخته تا برخی از محصولات چاپی مانند تراکت ، لیبل ، ویزیت و … را در همان روز کاری و در مدت زمان 6 ساعت تحویل شما عزیزان دهد.
5. توزیع فیزیکی
روند چاپ تراکت در مرحله چاپ به پایان نمی رسد – این در واقع تنها آغاز کار است! اکنون این امر با شماست که مطمئن شوید تمام تلاش های شما به ثمر می نشیند یا خیر.
- چگونه می خواهید این تراکت های خود را به دست افراد مناسب برسانید؟
- چگونه شانس دیده شدن ، خواندن و بازدهی آگهی ها را به حداکثر می رساند؟
مطمئن شوید که به مکان های مناسب می روید و به افراد مناسب تراکت خود را تحویل میدهید.
6. توزیع تراکت دیجیتال
سرانجام ، فراموش نکنید که با استفاده از تراکت دیجیتال نیز می توانید محتوای تبلیغات خود را به مسافت های بسیار دور منتقل کنید. در نظر داشته باشید که آنها را به صورت PDF در ایمیل خود قرار دهید و در شبکه های اجتماعی ارسال کنید تا بدون هزینه اضافی به افراد بیشتری تبلیغات خود را برسانید.
تفاوت بین تراکت و بروشور چیست؟
تعداد صفحات
یک بروشور به طور خلاصه ویژگی ها ، خدمات و محصولات مختلفی را که یک تجارت به فروش می رساند ، ترسیم می کند. بروشورها را به صورت یک ورق سه تایی توزیع کنید که شامل تصاویر ، گرافیک و کپی چاپ شده در هر دو طرف است.
از طرف دیگر ، یک تراکت معمولاً از یک ورق تخت تشکیل شده است. شما می توانید تراکت ها را را کاملاً آزاد توزیع کنید ، در حالی که بروشورها بیشتر اختصاصی هستند.
نوع مخاطب
اگر می خواهید رسانه ای در دسترس داشته باشید تا به مشتریان علاقه مند خود ارائه دهید ، تراکت تهیه کنید. از تراکت ها برای جلب توجه مشتریان احتمالی و هدایت آنها به سمت رویدادها یا نمایش ها استفاده کنید.
هزینه چاپ تراکت و بروشور
آگهی های تبلیغاتی یا تراکت ها برای جذب مشتری جدید بسیار مناسب هستند زیرا بسیار ارزان ، چاپ آسان تر و فقط در یک طرف چاپ می شوند. از طرف دیگر ، بروشور تخصصی تر طراحی شده و برای ارائه اطلاعات بیشتر به خواننده است. هزینه و جزئیات بیشتری که برای چاپ بروشور وجود دارد ، باعث میشود تا این نوع از تبلیغات برای افرادی که از قبل با برند شما آشنایی دارند گزینه مناسب تری باشد.
تعداد کلمات مقاله چاپ تراکت | منبع |
2800 کلمه | 99designs.com |
توضیحات کامل بود ، اگر امکانش هست در مورد چاپ تراکت ریسو هم مقاله ای درج کنید
چه جنس تراکتی مقرون به صرفه تره؟
تراکت تحریر ۸۰ گرم و یا تراکت تحریر پارس.
تراکت آ۳ هم داریم؟
بله ، در واقع ابعاد A3 پوستر به حساب میآید.
آیا تراکت هنوز هم تاثیری در جذب مشتری دارد ؟
هنوز کسی تراکت پخش میکنه؟
بله ، خیلی از شغل ها نیاز به تبلیغ فیزیکی دارند و ملزومات چاپی از جمله تراکت تاثیر مفیدی در مشاغل مرتبط دارد