بروشور چیست؟ (What is a Brochure)، بروشور در حقیقت راهی موثر و مقرون به صرفه برای اطلاع رسانی در مورد نام تجاری ، رویداد یا تبلیغات شما است. بر خلاف تراکت یا پوستر ، چین های بروشور یک عنصر تعاملی سه بعدی را ارائه می دهند. برای دسترسی به اطلاعات ، مشتریان با بروشور شما ارتباط برقرار می کنند، که این امر فرصت هایی را برای ارتباطات عمیق تر با مشتریان ارائه می دهد. با توجه به این تعامل ، بروشور تا شده شما به احتمال زیاد در ذهن مخاطبان شما باقی می ماند.
نظرات شما برای ما ارزشمند می باشد!
شما عزیزان می توانید با لمس دکمه زیر و ارسال دیدگاه یا سوالات خود در انتهای همین مقاله مستقیما با کارشناسان مجموعه چاپ طرح اندیش یا سایر کاربران ما گفتمان آنلاین داشته باشید.
ساختار بروشور همچنین باعث می شود تا بتوانید با طراحی خلاق تری عمل کنید. تنوع بی پایان برای انتخاب بروشور شما جذاب و هیجان انگیز است. بروشورها می توانند در هر اندازه ای باشند ، محتویات متنوعی داشته باشند و اهداف مختلفی را ارائه دهند. با این حال ، اطلاعات دقیق تری در مورد یک محصول یا مارک را شامل می شوند ، به عنوان مثال ، یک پوستر، اغلب برای مشتریانی استفاده می شود که قبلاً علاقه ای به موضوع داشته اند. چاپ بروشور فرصتی منحصر به فرد برای ارائه جزئیات بیشتر به مشتریان بالقوه ارائه می دهند. استفاده از رنگ های چشم نواز ، متن قدرتمند و طراحی بدیع.
با این حال ، با وجود گزینه های بسیار زیاد ، نمی توان دانست که از کجا طراحی بروشور خود را شروع کنیم. یکی از مهمترین تصمیمات بازاریابی چاپی این است که چگونه بروشور شما تا شود. نحوه باز کردن بروشور مشتریان شما ، خواندن متن و مرور اطلاعات بر نحوه برخورد آنها با محصول شما تاثیر می گذارد. شما همچنین باید طرح خود را با توجه به بروشور انتخاب شده تطبیق دهید. بنابراین این تصمیمی نیست که ساده گرفته شود.
لت بروشور چیست؟
قبل از اینکه طرح بروشور خود را برای چاپ ارسال کنید ، انواع لت بروشور و نحوه تأثیر آنها در طراحی شما را در نظر بگیرید. لت در واقع تعداد تا و خط چینی است که در بروشور شما اجرا میشود به عنوان مثال بروشور سه لت یک ورق یا کاغذ است که سه تا یا خط چین در آن اجرا می شود.
انواع بروشور
بروشورها بسته به حجم اطلاعات و نیاز شما به انواع مختلفی تقسیم می شوند که در ادامه برخی از مهمترین بروشورها را برای شما معرفی نموده ایم.
- بروشور دو لت (Bi-Fold)
- بروشور سه لت (Tri-Fold)
- بروشور دروازه ای (Gate-Fold)
- بروشور Z فولد (Z-Fold)
به دنبال آگاهی از تعرفه سفارشات چاپی هستید؟ پس از لمس دکمه زیر محصول خود را انتخاب کنید تا تعرفه قیمتی آن محصول را مشاهده کنید.
بروشور دو لت (Bi-Fold)
بروشورهای Bi-Fold امروزه در بین ما ، زیاد یافت می شوند . آنها یکی از رایج ترین و متنوع ترین انواع بروشور ، و البته رسمی تر از بروشور سه لت هستند. بروشور های دو لت معمولاً برای ارائه محصولات ، کاتالوگ ها ، معرفی موسسات ، نمایشگاه های تجاری ، جلسات شرکت ها و غیره در نظر گرفته شده اند.
بروشورهای دو تایی از یک یا چند ورق کاغذ ساخته شده اند که به نصف تا شده اند. خط تاشو معمولاً عمود بر طولانی ترین ضلع ورق است و سپس از یک صفحه کاغذ 4 صفحه تشکیل می دهد: جلد جلویی، جلد پشت و دو صفحه داخلی.
برای آشنایی بیشتر با این نوع بروشور دکمه زیر را لمس کنید.
بروشور سه لت (Tri-Fold)
یکی از محبوب ترین انواع تاشو بروشور ، بروشور سه لت است که ورق یا کارت شما را به سه قسمت تقسیم می کند. سپس هر دو پانل راست و چپ در بالای پانل مرکزی تا می شوند ، معمولاً راست در زیر چپ. پانل های باریک تر در این ساختار به این معنی است که فضای کمی برای محتوا در هر پانل وجود دارد ، بنابراین باید از طراحی هوشمندانه استفاده شود تا مطمئن شوید که هر پانل برای تماشاگران شلوغ و مبهم به نظر نمی رسد. با این حال ، پیچیدگی کمی پیچیده تر در اینجا به این معنی است که فرصت های بی پایان برای طراحی های هیجان انگیز و تعامل با مخاطبان شما وجود دارد.
علاوه بر این ، این بروشور به اندازه ای مناسب و قابل حمل جمع می شود ، به این معنی که مخاطبان شما کمتر پس از دریافت آن را در سطل زباله می اندازند! چرا سوالی را در پنل جلویی نمی پرسید و تنها زمانی که هر دو صفحه چپ و راست باز می شوند به آن پاسخ دهید؟ چرا از هر پنل برای تمرکز بر عنصر مختلف مارک یا محصول خود استفاده نمی کنید؟ این کار خواندن و هضم بروشور شما را آسان می کند. فراموش نکنید که هر دو طرف کاغذ را برای بازی دارید ، بنابراین در طراحی آن مبتکر باشید!
برای آشنایی بیشتر با این نوع بروشور دکمه زیر را لمس کنید.
بروشور دروازه ای (Gate-Fold)
بروشور های دروازه ای محبوبیت کمتری دارند، اما هنگامی که به خوبی برای انتقال یک پیام خاص یا دستیابی به یک هدف بازاریابی استفاده شوند ، می توانند یک انتخاب بسیار تأثیرگذار باشد. برای ایجاد این چین ، صفحه به یک پانل بزرگ و دو پنل کوچکتر تقسیم می شود که نصف اندازه پنل بزرگتر هستند. سپس دو پنل کوچکتر به سمت داخل تا می شوند تا شبیه دروازه شوند.
به دلیل هزینه کمی بالاتر ، این نوع بروشور معمولاً برای هدف قرار دادن مخاطبان خاص و سطح بالا در مورد یک محصول ، رویداد یا لوگو خاص استفاده می شود. با این وجود ، طراحی پیچیده تر آن را شبیه یک بروشور لوکس تر نشان می دهد، بنابراین احتمال بیشتری وجود دارد که توسط مشتریان نگهداری یا بازبینی شود. پنل بزرگتر داخلی فضای زیادی را برای طراحی گرافیکی سنگین بصری فراهم می کند ، که با آشکار شدن تاشو دروازه حتی بیشتر تأثیرگذار است.
بروشور Z فولد (Z-Fold)
بروشور Z-Fold (که گاهی اوقات به عنوان ، زیگزاگ یا آکاردئونی نیز شناخته می شود) یکی دیگر از انواع محبوب بروشور است. این بروشور شبیه به بروشور سه لت است ، زیرا از سه پنل دو طرفه تشکیل شده است. با این حال ، نحوه چین خوردگی آن بیشتر شبیه شکل یک آکاردئون است تا اینکه به داخل تا شود. مزایای Z-Fold این است که محتوا را می توان به سه قسمت تقسیم کرد ، تا در هر سه پنل اجرا شود و از مزیت بیشتری استفاده کرد.
از آنجا که اطلاعات می توانند از یک صفحه به صفحه دیگر منتقل شوند. می توانید از طراحی خاص استفاده کنید و محتوایی را که یک جمله را در یک صفحه شروع می کند ، آشکار کنید ، که در پنل بعدی تکمیل می شود.
چاپ بروشور
اکنون که از بروشور و انواع آن مطلع شدید ، زمان طراحی و چاپ آنها فرا رسیده است. برای انجام این کار ، باید با یک شرکت چاپ مجرب همکاری کنید. وقتی از شیوه های چاپ با کیفیت بالا استفاده می کنید ، می توانید شهرت شرکت خود را افزایش دهید.
مجموعه طرح اندیش می تواند چشم انداز شما را به واقعیت تبدیل کند! طرح اندیش دارای مجموعه ای کامل از خدمات طراحی گرافیکی است که به شما در توسعه مفهوم ، ایجاد طرح ، هویت برند ، طراحی لوگو و موارد دیگر کمک می کند!
این که آیا تصمیم به استفاده از چاپ دیجیتال یا چاپ افست دارید ، طرح اندیش از تکنیک های چاپ مدرن استفاده می کند تا بالاترین کیفیت را با قیمت پایین به شما ارائه دهد. چاپ با کیفیت عالی و همچنین خدمات استثنایی به مشتریان ، طرح اندیش را بهترین مکان، برای سفارش هر نوع بروشور می کند. برای شروع سفارش ، همین امروز با طرح اندیش تماس بگیرید!
بروشورها چه اهدافی را دنبال می کنند؟
هدف اصلی یک بروشور این است که دانش خواننده را در مورد یک موضوع خاص که بروشور در آن متمرکز است ، گسترش دهد. برخی از اهداف دیگر را در ادامه می توانید مطالعه کنید:
- با طراحی بصری حیرت انگیز زیبا چشم مخاطب را در نگاه اول جلب کنید.
- محصولات ، نمایندگی یا خدمات خود را بصورت شهودی تبلیغ کنید.
- بین شما و مشتریان خود اعتماد ایجاد کنید.
دلایل استفاده و چاپ بروشور
ممکن است از خود بپرسید ، چرا استفاده از بروشور را بر سایر روش ها ترجیح می دهید؟ واقعیت این است که بروشور یکی از بهترین شکل های بازاریابی است که می تواند به راحتی با افزایش نفوذ و نرخ تبدیل کسب و کار شما نتایج سریع را ارائه دهد. در زیر برخی از دلایل استفاده از بروشور آورده شده است:
- چاپ بروشور یک روش مقرون به صرفه است.
- به راحتی برای خوانندگان قابل درک هستند.
- از نظر رسیدن به مخاطبان هدف ، بسیار پرکاربد هستند.
- بیشتر بروشورها با طراحی خوب، زمان کمی طول می کشد تا توجه مشتریان را به خود جلب کند.
- یک شکل ثابت از نام تجاری ارائه می دهد.
- بروشورها در مقایسه با تبلیغات در تلویزیون یا روزنامه ها مقرون به صرفه تر هستند.
- بعد از اینکه مردم به تبلیغات آنلاین فوق العاده عادت کردند ، یک بروشور ملموس ، لمسی و ظریف ارزشمندتر می شود.
بیشترین سطح کیفی چاپ
تمامی خدمات چاپ طرح اندیش توسط جدیدترین دستگاه های صنعت چاپ و با کیفیت بالا انجام می شود.
تفاوت جزوه (پمفلت) با بروشور
بروشورها و جزوات دارای طرح های مشابه هستند ، اما تفاوت اصلی آنها در هدف است. یک بروشور ، برای فروش محصولات و خدمات یک شرکت طراحی شده است ، اما هدف اصلی جزوات اطلاع رسانی است.
بروشور شغلی چیست؟
بروشور شغلی، یک سند تبلیغاتی است که به منظور معرفی فرصتهای شغلی موجود در یک سازمان و جذب نیروی کار متخصص طراحی میشود. این ابزار کارآمد، امکان ارائه اطلاعات جامع و جذاب در مورد شرکت، فرهنگ سازمانی، مزایای شغلی و انتظارات از نیروی کار جدید را فراهم میآورد.
اهمیت بروشور شغلی در فرایند جذب نیرو
- معرفی جامع سازمان: بروشور شغلی، فرصتی ارزشمند برای معرفی تاریخچه، چشمانداز، ارزشها و دستاوردهای سازمان به متقاضیان شغل فراهم میکند.
- جذب متقاضیان هدفمند: با ارائه اطلاعات دقیق در مورد شغل مورد نظر و ویژگیهای مورد انتظار از نیروی کار، میتوان متقاضیان واجد شرایط را جذب کرد.
- ایجاد تصویر مثبت از سازمان: طراحی جذاب و حرفهای بروشور شغلی، میتواند تصویری مثبت و حرفهای از سازمان در ذهن متقاضیان ایجاد کند.
- تسهیل فرآیند تصمیمگیری: ارائه اطلاعات جامع و شفاف در بروشور، به متقاضیان کمک میکند تا تصمیم آگاهانهتری در مورد پذیرش یا رد پیشنهاد شغلی بگیرند.
محتوای یک بروشور شغلی موثر
- معرفی مختصر سازمان: تاریخچه، چشمانداز، ارزشها و دستاوردهای سازمان
- معرفی فرصت شغلی: شرح وظایف، مسئولیتها، شرایط کاری و مزایای شغلی
- مهارتها و تجربیات مورد نیاز: لیستی از مهارتها، دانشها و تجربیات مورد نیاز برای احراز شغل
- فرهنگ سازمانی: معرفی فرهنگ سازمانی و ارزشهای حاکم بر سازمان
- مزایای کار در سازمان: مزایای کار در سازمان مانند حقوق و مزایا، فرصتهای ارتقاء، آموزش و توسعه، و محیط کار پویا
- اطلاعات تماس: آدرس وبسایت، ایمیل و شماره تماس برای ارسال رزومه
نتیجه
بروشورها روشی منحصر به فرد و موثری برای ارائه اطلاعات در مورد یک موضوع خاص هستند. با این حال ، موفقیت و مواد بازاریابی چاپی شما بستگی زیادی به طراحی بروشور شما و تصمیمات کلیدی مانند کاغذ مورد استفاده و نوع بروشور انتخاب شده، دارد.
شما این قدرت را دارید که اهداف ، فضا و پیام های مختلف را از طریق بروشورهای ساده ایجاد کنید ، بنابراین عاقلانه انتخاب کنید! پس از تصمیم گیری ، به یاد داشته باشید که طرح خود را با شکل خاصی از بروشور که انتخاب می کنید تطبیق دهید. در نهایت ، همیشه طرح بروشور خود را جسورانه جلوه دهید! طوری که چشم نواز و منعکس کننده نام تجاری شما باشد تا حداکثر اثربخشی بازاریابی چاپی شما را در بر داشته باشد.
تعداد کلمات | منبع |
1713 کلمه | Chilli Printing |
چه جنس هایی داره بروشور؟
سلام منظورتون از سه لت چی هست؟!
چجوری اندازه گیری میشه
لت ها باتوجه به سلیقه و نیاز مشتری تقسیم میشود و استاندارد خاصی ندارد
من میخواااااام برا سالن