چاپ پوستر (Poster Printing) و سایر شیوه های تبلیغات بخشی اساسی در هر شغل است زیرا باعث افزایش آگاهی از برند و محصولات یا خدمات آنها می شود. در حالیکه در سالهای اخیر تمرکز زیادی بر روی تبلیغات دیجیتال بوده است ، پوسترها هنوز هم یک رسانه تبلیغاتی با ارزش هستند. این واقعیت که امروزه نیز از آنها استفاده می شود ، بیانگر عملکرد خوب آنها است.
پوستر چیست؟
پوستر معمولاً از ترکیبی از متن و اجزای تصویر تشکیل شده است. در عصر مدرن ، پوسترها معمولاً به عنوان نوعی تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند ، اما همچنین توسط صاحبان مشاغل و مبلغان برای به اشتراک گذاشتن پیام های خاص استفاده می شود.
چاپ پوستر به لطف پیشرفت در صنعت چاپ مانند لیتوگرافی در اواسط دهه 1800 محبوب شدند. این بدان معنی است که می توان مواد چاپی را با استفاده از جوهر رنگی و ورق های فلزی برای انتقال کلمات و تصاویر در نسخه های مختلف تولید انبوه کرد.
یک پوستر معمولاً برای ارسال پیام طراحی می شود ، اما برای جلب توجه یک رهگذر باید از نظر زیبایی نیز مناسب باشد. به همین دلیل پوسترها به رسانه های محبوب هنرمندان تبدیل شده اند و بسیاری از پوسترهایی که روزی فقط برای اهداف تجاری چاپ می شدند ، از آثار هنری الهام گرفته اند.
پوسترها همچنین به ابزاری مفید برای درک لحظات مهم تاریخ تبدیل شده اند زیرا غالباً رویدادهای خاصی را به یاد می آورند و از سایر مواد تهیه شده برای تولید آنها هزینه بیشتری دارد.
پوسترها همچنین باید در مکان های عمومی نمایش داده شوند بنابراین باید در برابر آسیب های احتمالی مقاوم باشند. به همین دلیل ، نگهداری آنها معمولاً آسانتر از سایر اقلام چاپی ظریف مانند روزنامه ها است و باعث می شود آنها آثار با ارزشی باشند.
تاریخچه پوستر
چاپ پوستر یکی از ابتدایی ترین شکل های تبلیغات بود و از اوایل قرن نوزدهم به عنوان رسانه ای برای ارتباط تصویری شروع به توسعه کرد. آنها در ایجاد تایپوگرافی تاثیر داشتند زیرا قرار بود از دور خوانده شوند این پوستر به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت و به اصلی ترین تجارت گرافیک تبدیل شد.
از پوستر برای تبلیغ احزاب سیاسی مختلف ، جذب سرباز ، تبلیغ محصولات و انتشار ایده ها برای عموم مردم مورد استفاده قرار گرفتند. هنرمندان سبک بین المللی تایپوگرافی معتقد بودند که پوستر موثرترین ابزار برای برقراری ارتباط است و سهم آنها در طراحی به تکمیل نحوه استفاده از پوستر کمک کرد. حتی با توجه به محبوبیت پوسترهای اینترنتی ، هنوز هم چاپ پوستر به دلایل مختلفی مورد استفاده قرار میگیرد.
با این حال ، فقط اوایل سال 1800 بود که اولین جوهرهای پوستر مدرن ظهور کردند. توسعه تکنیک های چاپ جدید مانند لیتوگرافی در سال 1796 توسط Alois Senefelder ، که بعد از آن توسط کرومولیتوگرافی توسعه داده شد ، راه را برای تولید سریعتر و آسانتر تولید انبوه فراهم کرد.
پوسترهای اولیه عمدتا برای اهداف اطلاع رسانی ، به روزرسانی عموم مردم در مورد رویدادهای خبری و همچنین موارد تبلیغاتی و رویدادهای فرهنگی مانند نمایش ها و… استفاده میشد.
چرا طرح اندیش؟ با سفارش محصولات چاپی خود از مجموعه چاپ طرح اندیش، چه مزایایی را کسب می کنید؟
انواع پوستر
در ادامه به بررسی انواع مختلف پوسترهای موجود در بازار میپردازیم:
- پوسترهای تبلیغاتی
- پوسترهای آموزنده
- پوسترهای انگیزشی
- پوستر فیلم
- پوسترهای رویدادی
- پوسترهای مسافرتی
- پوسترهای تحقیقاتی
1. پوسترهای تبلیغاتی
پوسترهای تبلیغاتی معمولاً توسط مارک هایی با اندازه های مختلف برای اهداف تبلیغاتی چاپ می شوند. اما پوسترها اغلب برای حمایت از هدفی خاص استفاده می شوند. در هر صورت ، پوسترهای تبلیغاتی به منظور ایجاد انگیزه در بیننده به منظور ایجاد انگیزه ، خرید ، بهبود محبوبیت برند ، کمک مالی به هدفی خاص ، یا حتی تغییر سبک زندگی – و موارد دیگر استفاده میشود.
برخلاف پوسترهای دیگر ، که معمولاً هدف مشخصی دارند ، چاپ پوستر تبلیغاتی به طور معمول برای قرار دادن پیام های مختلفی طراحی می شود ، به همین علت مملو از نمادهی متفاوت است تا بر مخاطب خود اثر مناسب باشد
به طور خلاصه ، اگر یک پوستر تبلیغاتی به خوبی طراحی شده باشد ، احساس بی طرفی در پوستر ایجاد میگردد.
به دنبال آگاهی از تعرفه سفارشات چاپی هستید؟ پس از لمس دکمه زیر محصول خود را انتخاب کنید تا تعرفه قیمتی آن محصول را مشاهده کنید.
2. پوسترهای آموزنده
پوسترهای آموزنده دقیقاً همان چیزی هستند که به نظر می رسند ، اطلاع رسان های یک صفحه ای که به خوبی پیامی را منتقل میکنند.
پوسترهای آموزنده می توانند از نظر طراحی متفاوت باشند ، زیرا بعضی از پوسترهای آموزنده مانند تصاویر اینفوگرافیک به نظر می رسند در حالی که برخی دیگر فقط شامل تصاویر هستند ، اما هدف پوسترهای آموزنده در سراسر صفحه ثابت است. تمامی پوسترهای آموزنده حاوی انبوهی از اطلاعات واقعی هستند که هدف آنها آموزش هر چه بیشتر مخاطب است.
برخلاف سایر پوسترها ، پوسترهای آموزنده همیشه مبتنی بر واقعیت هستند و به اطلاعات بینندگان کمک می کنند تا اطلاعات بیشتری کسب کنند. در مقایسه با سایر تصاویر بصری که برای مخاطب می توانند به سرعت از بین بروند و از یاد بروند ، پوسترهای آموزنده معمولاً مدت زمان بیشتری در ذهن مخاطب به یاد میمانند.
با این حال ، برخلاف پوسترهای تحقیقاتی ، که در ادامه مقاله در مورد آنها بحث خواهیم کرد ، پوسترهای آموزنده نیازی به دانش قبلی در مورد موضوع ندارند و به طور کلی برای آموزش چاپ پوستر انجام می شود.
3. پوسترهای انگیزشی
پوسترهای انگیزشی یک صفحه ای هستند که تنها هدف آنها الهام گرفتن است. پوسترهای انگیزشی معمولاً حاوی نقل قول های انگیزشی یا کپی هوشمندانه و جذاب سخن بزرگان هستند که با تایپوگرافی های جذاب نمایش داده می شوند و روی تصاویر پس زمینه الهام بخش نقش بسته اند که برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب طراحی شده اند.
پوسترهای انگیزشی همیشه مثبت هستند و هدفشان این است که برای مخاطب حس خوبی را بوجود آورند.
برخلاف پوسترهای دیگر که اطلاعات را به صورت یکجا یا طولانی تر ارائه می کنند ، در چاپ پوسترهای انگیزشی احساسات مثبت را به طور عمده در بیننده ایجاد می کنند.
این نوع پوسترها در واقع به عنوان یک قطعه هنری مورد استفاده قرار می گیرند ، که برخی از افراد در خانه ها یا دفاتر کار خود آنها را قاب میکنند ، یا ابزاری هستند که مردم برای بهبود زندگی خود بارها و بارها به پوسترهای انگیزشی مراجعه میکنند.
نگران دریافت محصولات چاپی خود هستید؟
خدمات مجموعه طرح اندیش فقط محدود به تهران نیست، در هر کجای ایران که هستید با خیال راحت سفارش خود را برای ما ثبت کنید تا در فرصتی کوتاه آن را درب منزل تحویل بگیرید.
4. پوستر فیلم
پوستر فیلم برای تبلیغ یک فیلم مورد استفاده قرار می گیرد و دارای تمام فاکتورهای تبلیغاتی است. کار بسیار مهم این پوستر ایجاد علاقه بیننده برای جستجوی تریلر است ، بنابراین به طور خلاصه ، پوستر فیلم نقش پررنگی دارد.
پوسترهای فیلم بخشی از خانواده پوسترهای تبلیغاتی هستند ، اما به این دلیل مجزا می شوند زیرا پوسترهای فیلم بر هدف کمی بیشتر تمرکز دارد و پیام آنها بسیار واضح تر است. این امر برای ایجاد هیاهو در مورد فیلم مورد نظر است و به مخاطب این پیغام را میرساند تا برای دیدن فیلم ترغیب شود و اقدام به تهیه بلیط سینما کند.
از همه مهمتر ، پوسترهای فیلم به گونه ای طراحی شده اند که عناصر بیشتری از فیلم را در خود دارند.
5. پوسترهای رویدادی
پوسترهای رویداد نیز کاملاً خود توضیحی هستند. پوسترهای رویدادی برای آگاهی برای یک رویداد آینده و همچنین ارائه اطلاعات و کمی دعوت به عمل (CTA) بوجود میآیند. اگر به درستی انجام شود ، پوسترهای رویدادی می تواند فراخوانی رویداد شما را ایجاد کند و علاقه مندان و شرکت کنندگان را برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت شما جذب کنند.
پوسترهای رویدادی متمایز هستند زیرا طراحی پوستر باید بتواند به سرعت و بدون زحمت به بیننده بگوید چه انتظاری از این رویداد دارد ، بنابراین عناصر موجود در پوستر باید با موضوع مورد نظر مطابقت داشته باشند. این به این دلیل است که پوستر باید کار مهم “فروش” رویداد را انجام دهد ، اما باید شرکت کننده مورد نظر را نیز جذب کند.
6. پوسترهای مسافرتی
هدف آنها الهام بخشیدن به بینندگان برای دیدن جهان است و همچنین توسط آژانس های مسافرتی و خطوط هوایی برای تبلیغ خدمات خود استفاده می شود. پوسترهای مسافرتی خاص هستند زیرا یکی از معدود پوسترهایی هستند که می توانند تجسم بی انتها و در عین حال مدرن باشند.
همچنین هدف اصلی پوسترهای مسافرتی ایجاد انگیزه برای مسافرت را در بینندگان خود شامل می شوند ، و فقط جذاب ترین عناصر یک مقصد را شامل می شوند – معمولاً یک نقطه عطف کلیدی. علاوه بر این ، یک پوستر مسافرتی نقش بسیار مهمی را در ثبت زیباترین لحظات مهم مقصد دارد.
7. پوسترهای تحقیقاتی
پوسترهای تحقیقاتی معمولاً توسط جامعه دانشگاهی برای نمایش یافته های خود در کنفرانس ها استفاده می شوند. پوسترهای تحقیقاتی دارای متن ، حجم زیاد داده و همچنین دارای نمودارها و سایر داده های بصری هستند تا هدف تحقیقات را نشان دهند.
جواب سوالات خود را نیافتید؟
کارشناس طرح اندیش در واتساپ منتظر شماست. با لمس دکمه زیر با ما در واتساپ در ارتباط باشید و از مشاوره رایگان ما استفاده کنید. یک قدم تا پاسخ به سوالات شما!
پوسترهای تحقیقاتی برجسته هستند زیرا ، بر خلاف پوسترهای آموزنده ، پوسترهای تحقیقاتی ماهیت جدی تری دارند و اغلب اوقات حاوی اصطلاحات خاصی هستند و به طور خاص برای مخاطبانی ایجاد می شوند که در زمینه موضوع دانش قبلی داشته باشند. پوسترهای تحقیقاتی همچنین شاید سنگین ترین متن را در بین سایر پوسترها باشند بنابراین بیننده به وقت بیشتری برای درک موضوع نیاز دارد.
چگونه یک پوستر ایده آل طراحی کنیم؟
تمرکز خود را بر روی اطلاعات اصلی حفظ کنید
اگر هدف شما چاپ پوستر تبلیغاتی برای یک رویداد است ، نام رویداد ، مکان و تاریخ را به گونه ای برجسته کنید که به بیننده کمک کند بلافاصله جزئیات را پردازش کند به عنوان مثال ، با استفاده از یک فونت بزرگ و پررنگ و قرار دادن مهمترین اطلاعات در مرکز پوستر میتوانید این کار را انجام دهید.
همچنین می توانید از یک قلم زیبا برای ترسیم در ذهن مخاطب استفاده کنید ، اما اطمینان حاصل کنید که خواندن و درک آن حتی از راه دور آسان است.
از فضا عاقلانه استفاده کنید
به جز موارد یکبار مصرف ، متن زیادی را در پوستر قرار ندهید – یک رهگذر معمولاً وقت (یا تمایلی) برای توقف و خواندن متن شما به صورت پاراگراف به پاراگراف ندارد. به طور کلی ، هدف شما این نیست که از تمام فضای موجود استفاده کنید ، این موضوع بعد از چاپ پوستر به پوستر شما ظاهری آراسته و کم نظم می دهد.
بعلاوه ، همانطور که قبلاً ذکر شد ، اطلاعات اصلی و هر تصویری از محصول خود را در صورت داشتن در مرکز یا در بالای صفحه ، جایی که بینندگان هنگام مشاهده پوستر ابتدا به آن نقطه خیره میشوند، با استفاده از رنگ های متضاد و پررنگ توجه را به آنچه مهم است جلب کنید.
استفاده از رنگ ها
قبل از چاپ پوستر در هنگام طراحی پوستر خود از رنگها و تصاویر چشم نواز استفاده کنید. از کنتراست مناسب استفاده کنید و جلوه های مختلف رنگ را آزمایش کنید. البته ، همیشه پیام و ماموریت کلی پشت پوستری را که طراحی می کنید اولویت بندی کنید ، زیرا یک طرح رنگی شاد و سرگرم کننده در تمام زمینه ها مناسب نیست.
با مخاطبان خود سازگار شوید
تصاویر ، رنگ ها و متن های مناسب را برای مخاطبان هدف انتخاب کنید. نه تنها همه اینها باید نشان دهنده هدف پوستر باشد ، بلکه باید مستقیماً با مخاطب مورد نظر صحبت کند.
این یک نکته مهم است که باید در نظر بگیرید اگر شما در حال طراحی پوستر بازاریابی یا “دعوت به عمل یا CTA” هستید ، اساساً در رقابت با چندین پوستر دیگر در همان مکان قرار خواهد گرفت ، اگر شما بتوانید مخاطبان مورد نظر را جذب کنید ، این پوستر شما خواهد بود که مشتری را به طور فعال درگیر خواهد کرد.
افکار نهایی
طراحی پوستر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. شما می توانید غیرمعمول ترین محصول و مفهوم ، بهترین کلمات و شعارها را داشته باشید ، اما از آنجا که پوستر فرم بصری ارتباطی را به همراه دارد، طراحی آن بسیار مهم است. قبل از چاپ پوستر باید اطمینان حاصل کنید که برای مخاطبان شما جذاب است و همچنین باعث ایجاد علاقه در مخاطبان خاص شما می شود.
بهترین کاغذ برای چاپ پوستر چیست؟
در حالی که محتوا و طراحی جنبه های مهم یک پوستر موثر هستند ، انتخاب کاغذ مناسب برای پوستر شما در ایجاد یک تأثیر قدرتمند بسیار مهم است. انواع مختلفی از مواد کاغذی پوستر در بازار وجود دارد. هر کدام کیفیت منحصر به فرد خود را دارند که مطمئناً می تواند طرح های شما را به سطح بالاتری برساند و بعد از چاپ پوستر جذابیت خاصی بوجود آورند.
قصد دارید پوسترهای شما دوام بیاورند؟ یک هفته؟ یکی دو ماه؟ بسیاری از افراد از اصل مهم چاپ پوستر یعنی طول عمر چشم پوشی می کنند. این امر اغلب منجر به هزینه های اضافی در چاپ مجدد می شود.
اگر می خواهید پوسترهایی با عمر طولانی مدت آن هم در فضای باز داشته باشید ، پوسترهای ضد آب تهیه کنید که روی کاغذ PVC چاپ شده اند. اگر پوسترهایی با عمر کوتاه مدت می خواهید ، از کاغذهای تحریر و گلاسه استفاده کنید که مطمئناً توجه مشتریان شما را به خود جلب می کند ، حتی اگر این مدت طولانی نباشد.
اندازه استاندارد پوستر
پوسترها در اندازه های استاندارد مختلف و همچنین اندازه های سفارشی متناسب با نیازهای شما موجود هستند. اندازه های معمول استفاده شده برای پوسترها را میتوانید در جدول زیر مشاهده کنید.
30*42 | 25*35 |
35*50 | 50*70 |
100*70 | 60 *90 |
45*60 |
روش های چاپ پوستر
چاپ پوستر افست
چاپ لیتوگرافیک شامل استفاده از صفحات بزرگ فولادی است که با جوهر پخش می شوند. این گزینه گرانتر از چاپ پوستر دیجیتال است ، اما کیفیت بهتری را به ویژه برای تعداد زیاد ارائه می دهد. به طور معمول ، چاپ پوستر لیتوگرافی برای اجرای پوسترهای با حجم بالا و همچنین کتابها ، نقشه ها ، روزنامه ها و بسته بندی ها استفاده می شود. با چاپ پوستر افست ، می توان ناحیه وسیعی از رنگ ثابت را با کیفیت بالا چاپ کرد.
علاوه بر این ، رنگ های PANTONE می توانند به طور خاص مخلوط شوند و برای حداکثر تطبیق رنگ استفاده شوند. چاپ پوستر افست از چاپ پوستر دیجیتال با این تفاوت که تصاویر دیجیتال باید از قالب RGB به CYMK تبدیل شوند: یک سیستم درجه بندی رنگی که تصاویر را با استفاده از ترکیبی از فیروزه ای ، سرخابی ، زرد و سیاه چاپ می کند.
با چاپ پوستر افست ، رنگ ها دقیقاً مطابقت دارند – این امر باعث می شود چاپ افست بهترین روش انتخابی برای چاپهای زیبا و پوسترهای بزرگ باشد.
چاپ پوستر دیجیتال
چاپ پوستر دیجیتال، یک فرآیند چاپ مدرن است که در آن ذرات جوهر با بار الکتریکی، به صورت دقیق و با کیفیت بالا بر روی سطحی مانند کاغذ یا کارتن منتقل میشوند. در روش چاپ دیجیتال (به ویژه چاپ دیجیتال لیزری)، فایلهای دیجیتال طراحی شده به طور مستقیم بر روی متریال مورد نظر چاپ میشوند، بدون نیاز به مراحل واسطهای مانند ساخت کلیشه.
انواع فرمت های پوستر
- PDF: که مخفف (Portable Document Format) توسط Adobe برای توزیع اسناد متنی و تصویری و مستقل از سیستم عامل ساخته شده است. PDF فرمت ترجیحی برای اکثر سفارشات است.
- EPS: که مخفف (Encapsulated PostScript) برای علائم و بنرهای بزرگتر ترجیح داده می شود.
- JPG: به طور کلی برای تصاویر ترجیح داده می شود
- TIFF: که مخفف (Tag Image File Format) برای تصاویر با وضوح بالا که دارای محبوبیت بالا در بین گرافیست ها ، عکاسان و صنعت نشر میباشد.
تعرفه و قیمت چاپ پوستر
همانطور که اشاره شد چاپ پوستر یکی از مهمترین کارهای است که معمولاً در شرکت ها برای جذب مشتریان خود انجام میدهند تا هویت شرکت و همچنین اعتبار آن دو چندان شود. اما شاید برایتان سوال پیش بیاید که قیمت چاپ و یا همان تعرفه چاپ پوستر به چه صورت می باشد و برای چاپ کردن پوستر چه میزان هزینه را باید پرداخت کرد.
قبل از اشاره به این موضوع بهتر است بدانید که در چاپ های اختصاصی معمولاً با توجه به سلیقه و نیاز مشتری پوستر چاپ می شود و نظر و همچنین سلیقه مشتری در چاپ پوستر بسیار مهم می باشد که در نتیجه می توان قیمت گذاری در چاپ پوستر را انجام داد. اما به طور کلی جالب است بدانید که مهم ترین دلیل قیمت گذاری در پوستر مربوط به قیمت مواد اولیه به کار رفته در پوستر میباشد
به عنوان مثال قیمت مقوا و همچنین قیمت کاغذ مهمترین عامل برای تعرفه چاپ پوستر است. پس میتوان نتیجه گرفت که هر چقدر کیفیت کاغذ و مقوا به کار گرفته شده برای چاپ پوستر بهتر باشد قیمت نهایی آن هم بالاتر می رود که میتوانید قیمت چاپ پوستر را در جدول لیست قیمت چاپ پوستر مشاهده کنید.
طراحی پوستر تبلیغاتی
اگر قصد به طراحی پوستر تبلیغاتی را گرفتهاید و اگر میخواهید پوستر تبلیغاتی مناسب برای شرکت خود طراحی کنید بهتر است بدانید که حتماً باید طراحی پوستر را به مجموعهای با کیفیت و سابقهدار مانندطرح اندیش بسپارید.
این مجموعه با سال ها تجربه کاری موفق در زمینه طراحی چاپ پوستر آماده خدمت رسانی به تمامی مجموعه ها و شرکت ها در سراسر ایران می باشد و می توانید چاپ پوستر اختصاصی خود را با خیال آسوده به این مجموعه بسپارید تا کیفیت این مجموعه را به طور کامل تجربه کنید.
نتیجه گیری
علیرغم پیشرفت سریع در فناوری ، با وجود عصر دیجیتال و وفور روشهای جدید برای انتقال اطلاعات به ما ، پوسترها یکی از ساده ترین ، در دسترس ترین (و موثرترین!) راه های برقراری ایده ها هستند ، خواه برای تبلیغ ، اطلاع رسانی یا دعوت به عمل (CTA) استفاده شوند. به شرطی که پوستر خود را به گونه ای طراحی کنید که متمایز باشد و مخاطب خاص خود را هدف قرار دهد ، هدف موفقیت پوستر شماست!
به یاد داشته باشید ، یک پوستر تبلیغاتی با کیفیت نه تنها باعث افزایش آگاهی از برند در یک منطقه خاص می شود بلکه می تواند به بهبود کسب و کار نیز منجر شود. با تمام تجربه ، سبک ها و انواع مختلف چاپ موجود ، طرح اندیش می تواند به پروژه شما کمک کند. تیم متخصص ما می توانند شما را در کل فرآیند از مفهوم تا محصول نهایی راهنمایی کنند.
نظرات شما برای ما ارزشمند می باشد!
شما عزیزان می توانید با لمس دکمه زیر و ارسال دیدگاه یا سوالات خود در انتهای همین مقاله مستقیما با کارشناسان مجموعه چاپ طرح اندیش یا سایر کاربران ما گفتمان آنلاین داشته باشید.
تعداد کلمات مقاله چاپ پوستر | منبع |
2600 کلمه | Creativebloq.com |
حداقل چه تعدادی پوستر چاپ میکنید؟
در چاپ دیجیتال پوستر از ۵ عدد به بالا امکان پذیر است .
چه جنس کاغذی ارزون تره چاپ کنیم
کاغذ تحریر
حداکثر اندازه رو میفرمایید ؟
در چاپ دستگاه پلات ،عرض ۱ متر ،درطول بینهایت
چه گوگولیه