چاپ کاتالوگ (Catalogue Printing) در چند صفحه چاپی انجام میشود. همچنین کاتالوگ به صورت الکترونیکی نیز وجود دارد و شامل لیستی از تصاویر محصول با نام و توضیحات طبقه بندی شده است. کاتالوگ ها ، خدمات هر شرکت را به صورت تصویری نمایه می کند و جزئیات مربوط به عکس محصول یا خدمات را نشان می دهد که مشتری می تواند برای داشتن خدمات محصولات متقاعد شود.
با چاپ کاتالوگ میتوانید به تعریف بهتر مشخصات ، عملکرد و نرخ محصولات خود کمک کنید. به طور کلی استفاده از آن برای فروش یک محصول است. این به مخاطبان مورد نظر شما کمک می کند تا جزئیات مربوط به محصول را درک کنند. چاپ کاتالوگی که به خوبی طراحی شده و با بهترین کیفیت تولید شده باشد می تواند عاملی اساسی در جلب اعتماد و ایجاد نتایج بهتر باشد.
کاتالوگ چیست ؟
کاتالوگ ها معمولاً شامل یک جلد میباشد که می تواند محصولات و خدمات شما را به صورت کامل و یکجا طبقه بندی و دسته بندی کند و انواع و مدل های مختلفی دارد که مناسب برای تمامی کسب و کارها و برندها می باشد. شما میتوانید با چاپ کاتالوگ و تهیه آن یک لیست از محصولات و خدمات خود تهیه کنید و به مشتریان ارائه دهید.
نظرات شما برای ما ارزشمند می باشد!
شما عزیزان می توانید با لمس دکمه زیر و ارسال دیدگاه یا سوالات خود در انتهای همین مقاله مستقیما با کارشناسان مجموعه چاپ طرح اندیش یا سایر کاربران ما گفتمان آنلاین داشته باشید.
کاتالوگ تبلیغاتی
در حالی که بیشتر مردم تمایل دارند کاتالوگ را به عنوان راهنمای خرید تولید شده توسط یک شرکت یا یک خرده فروشی در نظر بگیرند ، انواع دیگری از قالب های کاتالوگ وجود دارد که در تجارت مفید است. برخی از کاتالوگ ها برای سازماندهی مجموعه ای از مواد و ارزیابی خصوصیات فیزیکی متعلق به یک شرکت یا نهاد دیگر استفاده می شوند ، در حالی که انواع دیگر کاتالوگ برای انجام تحقیقاتی که برنامه های بازاریابی را آگاه می کند ، مفید هستند.
معرفی محصول با کاتالوگ
برای اینکه در کسب و کار خود بتوانید فروش بالایی را تجربه کنید و بخش عظیمی از بازار فروش را در اختیار خود بگیرد باید بتوانید تبلیغات گسترده انجام دهید و محصولات و خدمات خود را به گوش مشتریان خود برسانید که کاتالوگ یکی از ابزار های معروف و مهم در تبلیغات می باشد که قدرت بسیار زیادی در تبلیغ محصولات و خدمات برند شما دارد.
کاتالوگ را میتواند خدمات و محصولات شما را به صورت حرفه ای و جامع به مشتریان معرفی کند که باید در طراحی کاتالوگ به تمامی نکات ویژه توجه کنید تا بتوانید فروش بالایی را تجربه کنید.
مزیت های کاتالوگ
اگر درباره مزیت استفاده از کاتالوگ محصولات اطلاعات کامل ندارید بهتر است بدانید که کاتالوگ به شما اجازه میدهد تا بتوانید محصولات و خدمات خود را به صورت کامل و حرفه ای به تمامی مشتریان مجموعه معرفی کنید و با استفاده از عکس ها و تصاویر های مختلف و با کیفیت می توانید ویژگی ها و مزیت های شرکت و برند خود را به مشتریان معرفی کنید.
کاتالوگ این اجازه را به شما میدهند تا بتوانید اطلاعات تماس و آدرس برند خود را به مشتریان خود بدهید تا بتوانند مشتریان با شرکت شما ارتباط مستقیم برقرار کنند. پس اگر قصد به معرفی تمامی محصولات خود را در یک جا دارید پیشنهاد میشود به فکر چاپ کاتالوگ باشید.
سایز انواع کاتالوگ
کاتالوگها مانند سایر محصولات تبلیغات چاپی، دارای اندازههای استاندارد و مختص به خود هستند. این استانداردها بر اساس تجربه های قبلی به وجود آمده و در درجه اول توصیه میشود کاتالوگ خود را در یک اندازه استاندارد و پرکاربرد طراحی کنید.
بهطور معمول چاپ کاتالوگ ها در دو سایز A4 و A5 و به سه صورت عمودی، افقی و مربعی انجام میشود. البته سایزها و اشکال دیگری از کاتالوگ نیز وجود دارد که معمولا به دلیل اتلاف زیاد کاغذ هزینه بیشتری را موجب میشوند.
انواع صحافی کاتالوگ ها
- چاپ و صحافی مفتول تخت یا منگنه ای
- چاپ و صحافی مفتول لوپ
- چاپ و صحافی چسب گرم
چاپ و صحافی مفتول تخت یا منگنه ای
با صحافی منگنه ای ، صفحات با دو منگنه در امتداد چین وسط محکم می شوند. سپس به مرکز آن فشار می آوریم تا ظاهری مربع شکل ایجاد کند. این نوع صحافی برای پروژه های چاپ دیجیتال در تعداد صفحات بین 30 تا 100 صفحه مناسب است.
چاپ و صحافی مفتول لوپ
اگر قسمت بیرون منگنه حالت نیمدایره داشته باشد؛ به آن صحافی مفتول لوپ میگویند. مزیت چاپ کاتالوگ در حالت لوپ در این است که قابلیت آویزان کردن کاتالوگ را از آویزهای مختلف فراهم میکند.
چرا طرح اندیش؟ با سفارش محصولات چاپی خود از مجموعه چاپ طرح اندیش، چه مزایایی را کسب می کنید؟
چاپ و صحافی چسب گرم
صحافی چسبی همان صحافی است که برای مجلات و کتاب های جلدی مورد استفاده قرار می گیرد. با صحافی چسب گرم ، صفحات با یک چسب محکم به یکدیگر متصل می شوند و مرکز مربعی شکل با ظاهر حرفه ای ایجاد می کنند. این نوع صحافی ، که به عنوان صحافی لبه ای نیز شناخته می شود ، برای کاتالوگ هایی که صفحات زیادی دارند ، مناسب تر است.
آنچه قبل از سفارش چاپ کاتالوگ بهتر است بدانید
بسیاری از شرکت ها از خدمات چاپ کاتالوگ استفاده می کنند تا برند و محصولات خود را به نمایش بگذارند.
استفاده از کاتالوگ با طراحی خوب و با چیدمانی منظم و زیبا میتواند یک مزیت اضافه برای مجموعه شما باشد. بهتر است قبل از سفرش چاپ کاتالوگ موارد زیر را در نظر بگیرید:
- مقدار مورد نظر
- ابعاد
- تعداد صفحات
- سبک اتصال و صحافی
- رنگ های جوهر
- مشخصات کاغذ
- انتخاب قالب
1. مقدار
چاپ کاتالوگ تعداد کم
دانستن مقدار مورد نظر در چاپ کاتالوگ به مسئولین چاپخانه شما کمک می کند تا مناسب ترین نوع چاپخانه را برای کاتالوگ شما توصیه کند. به عنوان مثال ، اگر فقط به 200 نسخه از فهرست خود نیاز دارید ، تولید كاتالوگ خود در چاپخانه دیجیتال از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.
چاپ کاتالوگ با تیراژ بالا
برعکس ، اگر شما به 5000 کاتالوگ نیاز دارید ،چاپ افست کارآمدترین روش تولید خواهد بود. و همچنین مقدار متوسط (مثلاً 500 تا 5000) برای یک ورق پرس افست مناسب تر است. دانستن کمیت به مسئولین چاپخانه شما این امکان را می دهد تا پروژه شما را با ویژگی هایی که مناسب آن است مطابقت دهد.
2. ابعاد
برخی از ابعاد کاتالوگ – مانند کاتالوگ A4 متداول تر هستند و بنابراین به طور کلی در چاپ اقتصادی ترند. همچنین ، برخی از چاپگرها می توانند کاتالوگ هایی با اندازه بزرگ ، عجیب و غریب یا سفارشی تولید کنند و برخی دیگر نمی توانند. همه چیز به تجهیزات چاپ چاپخانه بستگی دارد.
همچنین ، مسئولین چاپخانه ممکن است پیشنهادهایی را ارائه دهند که به شما کمک کند تا هزینه های تولید و توزیع شما در کمترین حد ممکن باشد. به همین دلیل توصیه می شود کاتالوگ های خود را قبل از اینکه در مراحل طراحی و چیدمان به تایید نهایی برسند ، با مسئول چاپخانه خود مشورت کنید. چند تغییر ظریف طراحی پیش از مرحله چاپ کاتالوگ ، می تواند در مراحل بعدی به صرفه جویی کلانی تبدیل شود.
3. تعداد صفحه
تعداد صفحات هر کاتالوگ (همراه با تعداد کل کاتالوگ های مورد نیاز) به مسئول چاپخانه شما کمک می کند تا مقدار کاغذ مورد نیاز برای تولید پروژه شما را تعیین کند. شمارش صفحه همچنین به تعیین سبک صحافی مناسب برای کاتالوگ شما کمک می کند (در مورد چهارم توضیحات بیشتر داده شده است).
اطلاعات مهم دیگری که مسئول چاپخانه شما باید در مورد صفحات بداند این است که چاپ کاتالوگ در هر دو طرف انجام می شود یا فقط در یک طرف. به طور کلی ، صفحات دارای جوهر چاپ شده در هر دو طرف باید از کاغذهای ضخیم تر ساخته شوند تا از نفوذ جوهر به طرف دیگر جلوگیری شود.
4. سبک اتصال و صحافی
کاتالوگ هایی که تعداد صفحات آنها کم است – مثلاً 64 صفحه یا کمتر – به طور کلی می توانند بعد از چاپ کاتالوگ با روش اتصال Saddle Stitch یا همان منگنه ای متصل شوند. این روش اقتصادی با استفاده از منگنه ها ، صفحات را به شکل کتاب ایمن می کند.
اگر تعداد صفحات کاتالوگ شما کمی زیادتر بود میتوانید از روش Perfect Binding یا چسب گرم را امتحان کنید. روش Perfect Binding از چسب برای بستن صفحات در جلد استفاده می کند و می تواند کاتالوگ های بسیار ضخیمی را در خود جای دهد. این روش همچنین یک ستون فقرات صاف ایجاد می کند که می تواند روی آن مطالبی نیز چاپ شود.
بسته به کاتالوگ خاص شما ، ممکن است سبک های اتصال دیگری نیز در دسترس شما باشد ، اما از نظر کارشناسان چاپ طرح اندیش متدهای Saddle Stitch و Perfect Bound متداول ترین روش های صحافی برای کاتالوگ های چاپی هستند.
5. رنگ های جوهر
آیا چاپ کاتالوگ شما با صفحات تمام رنگی و پوشش تمام رنگی انجام می شود؟ یا برخی از عناصر فقط با جوهر سیاه چاپ می شوند؟ در بعضی موارد ، جوهر سیاه ممکن است گزینه مقرون به صرفه تری باشد ، اما همواره رنگ های پر رنگ تقریباً برای حداکثر تاثیر تبلیغات شما توصیه می شود. مخصوصاً برای کاتالوگ های فروش و کاتالوگ های تبلیغاتی.
همچنین ممکن است مسئول چاپخانه شما سوال کند که آیا پوشش جوهر تا لبه صفحات گسترش می یابد (Bleed نامیده می شود). بسته به پروژه ، تزریق جوهر هنگام چاپ کاتالوگ گاهی اوقات کمی بیشتر هزینه نیاز دارد، زیرا نیاز به چاپ روی یک ورق بزرگتر است و سپس کاغذ را به اندازه دلخواه برش می دهد.
6. مشخصات کاغذ کاتالوگ
مشخصات کاغذی که انتخاب می کنید – از جمله ضخامت ، بافت و سطح براق – تا حد زیادی به دو عامل بستگی دارد. اولین عامل تصویری است که می خواهید کاتالوگ شما چاپ شود. به عنوان مثال ، یک کاتالوگ چاپ شده با روکش سنگین و براق ، تصویری با کیفیت تر را نسبت به نمونه ضخیم تر خود ارائه می دهد. طبیعتا، اگر شما در حال تبلیغ کالاهای با کیفیت و گران قیمت هستید ، چاپ کاتالوگ شما باید منعکس کننده این کیفیت و قیمت محصولات شما باشد.
عامل دوم این است که شما می خواهید کاتالوگ شما از دوام بالایی برخوردار باشد. اگر چاپ کاتالوگ را به ندرت انجام میدهید، باید به استفاده از کاغذ با دوام تر با پوشش محافظ یا احتمالاً ورقه ورقه فکر کنید. این امر کمک می کند تا کاتالوگ تا زمان چاپ بعدی در گردش زنده بماند. با این حال ، اگر کاتالوگ شما مرتبا چاپ می شود – مانند ماهانه یا سه ماهه – در صورت انتخاب ، به طور کلی می توان از ضخامت و سطح براق جلد و صفحه ها کاسته شود.
7. انتخاب قالب
انتخاب قالب نهایی کاتالوگ یا بروشور از جمله اولین مواردی است که باید هنگام توسعه این ابزار فروش نظر گرفته شود. اولین پارامتر تأثیرگذار بر این انتخاب ، طراحی بازاریابی است که توسط مدیران فروش ایجاد شده و توسط عکاس یا طراح گرافیک و ویراستار تحقق یافته است. سپس گزینه های فنی پیش می آید. امکانات زیادی در دسترس است و گزینه های زیادی بر هزینه های تولید و شکل ظاهری یک کاتالوگ تأثیر می گذارد. همچنین باید دو محدودیت کاغذ و ماشین نیز در نظر گرفته شود.
عناصری که بر قالب کاتالوگ تأثیر می گذارند
چندین فاکتور فنی دیگر در انتخاب قالب برای چاپ کاتالوگ یا بروشور تاثیرگذار است. اینها نوع ساخت ، نوع کاغذ و وجود عناصر قابل چاپ در نزدیکی لبه های خارجی است.
به عنوان مثال ، برای ساخت یک کاتالوگ چسب دار (صحافی کامل) ، باید حاشیه 2 یا 3 میلی متر فراتر از عرض قالب نهایی را در کنار ستون فقرات که قرار است چسبانده شود ، ارائه دهیم (در صورتی که کاتالوگ برای این کار لازم نباشد ، دوخته شود) در نتیجه برای اطمینان از صحافی موفقیت آمیز باید 2-3 میلی متر از حداکثر اندازه ممکن کسر کنیم (به قالب های مختلف جدول بالا مراجعه کنید).
هزینه چاپ کاتالوگ
هزینه تولید یک کاتالوگ یا سایر محصولات چاپی با اندازه ورق های کاغذ موجود ارتباط نزدیک دارد. بنابراین به انتخاب شما بستگی دارد. به عنوان مثال ، ممکن است که چاپ کاتالوگ با قالب نهایی A5 روی کاغذ افست ، ارزان تر از کاغذ روکش دار باشد ، علیرغم اینکه قیمت هر تن برای هر دو کاغذ یکسان است.
اگر تمام پارامترهای کاتالوگ یکسان باشند و قیمت کاغذ نیز یکسان باشد ، این تفاوت را می توان با در دسترس نبودن اندازه مناسب برای کاغذ انتخاب شده برای چاپ توضیح داد. در مثال کاتالوگ A5 ما ، کاغذ افست را می توان در ابعاد 64 90 سانتی متر یافت ، که اندازه بهینه برای قالب نهایی A5 است.
فرض کنید این اندازه ورق کاغذ برای کاغذ روکش شده در دسترس نیست و به جای آن باید از 70 × 100 سانتی متر استفاده شود. محاسبات خط پایین برای ورق هایی با ابعاد 70 100 100 سانتی متر لزوماً برای نسخه کاغذ روکش شده قیمت بالاتری نسبت به نسخه کاغذ افست که ورق های آن به صورت بهینه در دسترس هستند ، منجر می شود.
همچنین مهم است که بدانید برخی از کاتالوگ ها در قالب های منحصر به فرد وجود دارند ، از جمله کاتالوگ های هنری ، که می توانند زباله بیشتری (برش بیشتر) و در نتیجه هزینه بیشتری ایجاد کنند.
حاشیه در چاپ کاتالوگ
در واقع ورق های کاغذی که از ماشین چاپ عبور می کنند در انتهای دیگر قابل چاپ نیستند. ما در حال صحبت کردن در مورد “حداکثر اندازه قابل چاپ” هستیم. حاشیه بیرونی باید حدود 8 میلی متر باشد. و اگر قالب نهایی کاتالوگ به گونه ای انتخاب شود که پس از چاپ صفحات مرتب شده روی ورق ، آن را کاملاً بپوشانید ، این حاشیه بیرونی باید به عنوان یک حاشیه سفید برای صفحات استفاده شود.
از طرف دیگر ، اگر این حاشیه 8 میلی متر سفید نباشد اما شامل جوهر ریزی و عناصر قابل چاپ باشد ، ورق کاغذ قابل چاپ حاوی صفحات کاتالوگ کمتری خواهد بود ، که به طور حتم تعداد ورق های چاپ شده و هزینه تولید را افزایش می دهد.
انتخاب و بهینه سازی قالب کاتالوگ شما یک فرآیند پیچیده است زیرا تعداد پارامترهای زیادی باید در نظر گرفته شوند. این همان چیزی است که کارشناسان چاپ طرح اندیش در تضمین موفقیت پروژه و چاپ کاتالوگ حرفه ای تخصص دارند.
اجزای مهم کاتالوگ
مهم نیست که با کدام نوع کاتالوگ روبرو هستید ، همه کاتالوگ ها چندین مولفه مشترک دارند. به طور کلی ، همه آنها به هر ورودی یک شماره مورد اختصاص می دهند ، مورد را در یک دسته طبقه بندی می کنند و شامل توصیفی می شوند که ممکن است شامل مواد استفاده شده ، ابعاد و وزن مورد نیاز باشد. تصاویر نیز ممکن است برای طراحی بهتر گذاشته شوند. جزئیات دیگر شامل محل قرارگیری محصول ، تاریخ تولید یا ایجاد و فهرست یا مولفه جستجو است که برای کاربر در جستجوی یک مورد خاص مفید است.
اجزای کلیدی یک کاتالوگ عبارتاند از:
- شماره شناسایی محصول: به هر محصول یا خدمت یک شماره منحصر به فرد اختصاص داده میشود تا شناسایی و ردیابی آن به سادگی امکانپذیر باشد.
- طبقهبندی محصولات: محصولات بر اساس ویژگیها، کاربردها یا سایر معیارهای مرتبط به دستههای مختلف تقسیمبندی میشوند تا دسترسی به محصولات مورد نظر برای مخاطب آسانتر شود.
- توضیحات محصول: برای هر محصول یا خدمت، توضیحاتی جامع و دقیق ارائه میشود که شامل مشخصات فنی، مواد اولیه، ابعاد، وزن، کاربردها و سایر اطلاعات مرتبط است.
- تصاویر باکیفیت: استفاده از تصاویر باکیفیت و گویا برای نمایش محصول یا خدمت، به مخاطب کمک میکند تا درک بهتری از آن داشته باشد.
- جزییات مکمل: اطلاعات تکمیلی مانند محل تولید، تاریخ تولید، مواد تشکیلدهنده و سایر جزئیات مرتبط، میتواند به اعتماد مخاطب به محصول کمک کند.
- فهرست یا ابزار جستجو: برای تسهیل جستجوی محصولات مورد نظر، ارائه یک فهرست جامع یا ابزار جستجوی کارآمد، امری ضروری است.
انواع کاتالوگ
چاپ کاتالوگ دارای انواع و دستهبندیهای مختلفی است، که از مهمترین آنها میتوان به کاتالوگهای علمی (معرفی محصولات علمی)، هنری (معرفی آثار باستانی و هنری) و فروش یا تبلیغاتی اشاره کرد. همانطور که از اسم کاتالوگ فروش پیداست، این نوع کاتالوگ برای معرفی و فروش محصولات و خدمات به مشتریان مورد استفاده قرار میگیرد.
جهتهای باز کردن کاتالوگ
جهت باز کردن کاتالوگ موضوعی ساده ای است؛ اما اگر هنگام طراحی و چاپ به آن دقت نشود میتواند دردسر ساز شود. کاتالوگها را مانند کتابها میتوان از چپ به راست یا برعکس باز کرد. کاتالوگهای راست به چپ برای محتوای فارسی و کاتالوگ چپ به راست برای محتوای انگلیسی مدنظر است.
نتیجه گیری
کاتالوگها به نوعی نمایشگاه کاغذی محصول یا خدمات شما هستند. پس انتخاب درست یک کاتالوگ بیش از هرچیز به شناخت درست شما از محصول مدنظر مرتبط است. توجه به رنگ سازمانی، موضوع محصولات و خدمات، ویژگیها، مخاطبان هدف، شکل توزیع و … از مهمترین موارد در این زمینه است.
تعداد کلمات مقاله چاپ کاتالوگ | منبع |
2287 کلمه | Formaxprinting.com |
امکانش هست راهنمایی کنید که قیمت چاپ کاتالوگ به چه صورت محاسبه میشود ، باتشکر
منظور از ابعاد خشتی یعنی چی؟
ابعاد خشتی یعنی نسبت مربع ، که عرفاً در ابعاد ۲۱×۲۱ چاپ میشود.
سلام ممنون از توضیح کامل شما
ارادتمند شما
برای سالن زیبایی هم تولید دارید ؟
کاتالوگ رنگ و عروس ؟
جنس کاغذ خیلی زخیم و طراحی شده
بله ، واتساپ پیغام دهید